Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

afhængig af kæresten- HJÆLP!

Redigeret 20 oktober, 2015, 12:30 i Studerende og unge
Hej.
jeg er en pige på 18år som har haft en kæreste i to et halvt år. Mit problem er at jeg er sygeligt afhængig af ham. jeg kan slet ikke være uden ham, lader ham ikke gå og det gør at han selvfølgelig føler sig kvalt. Han har fundet sig i det siden vi mødtes men nu kan jeg mærke at jeg er ved at miste ham og det gør mig helt ude af den! når han går, fx ud til sine venner, bliver jeg ekstremt ked af det, græder og føler angst. Jeg har før været til psykiator for angst, og psykolgoen mener at min stærke afhængighed til kæresten er kommet af mit tab af min far (han døde pludseligt af en blodprop i hjernen) . Det er virkelig ikke til at holde ud at jeg absolut intet kan foretage mig alene uden at reagere så voldsomt (at græde, hyperventilere, få hurtigt bankende hjerte, angst- angst for at han ikke kommer tilbage) Jeg kan finde på at følge efter ham, at opsøge ham og jeg ringer konstant. Det går hårdt udover min skole og jeg mangler virkelig hjælp. Jeg håber i har en ide til hvad jeg kan gøre for at slippe af med den afhængighed der ødelægger både mit liv og min kærestes.

Kommentarer

  • I stedet for at sidde og fundere over hvad han laver osv. kunne du lave noget selv? Få egne interesser og hænge ud med dine venner og veninder, så du bliver lidt mere selvstændig.

    Har selv været i et forhold, hvor jeg opdagede at hele min verden bestod af min kæreste og at jeg helt havde glemt mig selv og mine venner. Så jeg tog en hobby op, at male, og begyndte at ses med mine venner og veninder uden kæresten var med og det hjalp meget på vores forhold.
  • Jeg kommer lige fra et sted hvor jeg også var afhængnig af min eks.
    Jeg brugte al min tid på ham at jeg begyndte at miste mine veninder og venner.
    Resultatet var at jeg mistede min kæreste og mine venner. Han føle sig "kvalt" og overvåget. han fik for meget, Så han skred.
    Mine venner følte sig tilsidesat.

    Nu hvor kæresten er væk er jeg begyndt at genoptage kontakten med mine venner og veninder, men det bliver aldrig det samme.

    Jeg har så udviklet en form for depression. Det er resultatet af alt dette vrøvl.

    Jeg kan kun sige, gør ikke den samme fejl som jeg gjorde. Giv ham plads, gik dine venner og veninder den tid af dagen hvor han skal noget andet.
    Det har både du og ham brug for.
  • Skriv en SMS til mig på 22551647.
    Jeg lider helt ekstremt af dette og har aldrig mødt andre med det! Hyperventilerede også og har også mistet min far. Det var det der startede det hele. Please kontakt mig!
    Mvh Xenia Lund Jensen .
Log in eller Registrér for at kommentere.