Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Manglende mens IGEN!

Redigeret 10 maj, 2009, 04:30 i PMS og menstruation
Hej. Jeg er en pige på 21 der har nogle spørgsmål vedr. mens.

For 2 mdr. siden fik jeg ikke min mens. (jeg er på p-piller). Jeg gik til læge for at få taget graviditetstest og for at høre om der kunne være noget galt. Jeg var ikke gravid, og han sagde at sådan noget kunne sagtens ske at den udeblev en gang i mellem.
Jeg skulle nu ha fået min mens i torsdag (lørdag i dag), og den er stadig ikke kommet, og jeg er begyndt at blive nervøs for at der er noget galt.

Jeg er opmærksom på at jeg er lidt overvægtig (eller lidt meget). Jeg er ca. 170 høj og vejer godt 80 kg. Men jeg mener ikke at dette er nok til at denne udebliver - kan det passe?

Kan der være andet der er galt med mig?

Venlig Hilsen

Nadja

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har en overvægt på ca. 10 kg, hvilket ikke burde være et problem - heller ikke at komme af med. Hvis du tager en ekstra rask gåtur hver dag og lige skærer lidt i fede og usunde ting, så burde du være fri for de kilo i løbet af et halvt års tid.

    Hvis du har været ved læge og der fået at vide, at der ikke var noget galt, så er mit forslag til dig, at du smider de p-piller væk i et halvt års tid og ser om din krop egentlig ikke selv kan regulere sig.

    P-piller går jo ind og styrer din cyclus kemisk, så det er da nok dem, der måske "styer for meget", så det kan da være, du efter denne pause bør forsøge dig med et andet mærke.
Log in eller Registrér for at kommentere.