Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

MEGET VIGTIG SPØGRSMÅL OM BULEMI?

Redigeret 1 marts, 2010, 07:32 i Bulimi
HEJ!
jeg har en veninde der påstår hun har bulemi, er meget usikker på om det passer da hun har en tendens til at lyve for at få midlidenhed.
Men her er spørgsmålet, kan man få piller imod bulemi?
svar venligst ærligt det her gælder, om jeg skal kunne stole på min "veninde".


ps. for at sikre det i skriver er rigtig, så hvis man kan få piller i mod det skriv venligst navnet :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan ikke få piller mod bulimi, men man kan selvfølgelig få piller mod depression, hvilket kan hjælpe en til ikke at kaste så meget op som ellers!
  • Indstillinger
    Mna kan få piller, som KAN dæmpe symptomerne. Men hvad angår spiseforstyrrelser er den bedste behadling samtaleterapi. Men medicin kan også være en god støtte.
    Og hvis din veinde lyver for at få opmærksomhed, er der da tydeligt et problem. Det er da ikke normal adfærd, så der er uden tvivl en eller anden form for problemer med psyken og selvværdet.
    Jeg er sikker på, hun ikke har det særlig godt med sig selv, så lad være med at dømme hende for hårdt, for ham lyver kun om den slags i ren og skær afmagt.
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg kan se, at det er lang tid siden du har skrevet. Derfor vil jeg alligevel gerne kommentere dit indlæg.

    Jeg ved ikke hvordan situationen ser ud nu, men mit råd til dig vil være at du hurtigt skal få talt med en voksen du har tillid til omkring din veninde. Måske en lærer, hvis du har en god en? Når et menneske lyver som din veninde er det et udtryk for nogle problemerindeni som hun ikke selv er i stand til at løse - uanset om hun lider af bulimi eller ej skal hun have hjælp og vi har pligt til som mennesker at vidregive informationer omkring et menneske vi kan se lider - til nogen som kan hjælpe hende. Du kan ikke hjælpe hende, men du kan være en god ven og støtte, hvis du har lyst og mod på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.