Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven menstruation . men ikke gravid -hjælp

Redigeret 30 juni, 2009, 04:40 i Snart gravid
Hej jeg er en kvinde på 25, jeg stoppede med min p-piller den første januar og fik min menstruation, siden da har jeg kun pletblødt engang men ellers har der inter været. Jeg har haft små kramper omkring det tidspukt på hvor jeg skulle have min menstruation.

Jeg ahr taget p- piller siden jeg var 17, jeg holdte en pause for ca 5 år siden hvor min menstruation kom en uge for tidligt og derefter som den skulle, efter ca 1 års pause startede jeg på nogen andre der hedder novynette dem har jeg jeg taget lige siden uden pause.

Jeg er stoppet denne gang for at blive gravid med min kæreste, jeg tog 2 test i februar med lidt over en uges mellemrum og en igen i slutning af april da min læge sagde jeg kunne være gravid, men den var også negativ.

Min kæreste og jeg dyrker en masse af sex og prøver at lade være med at snakke om det for hvis man fokusere for meget så kan det også være svært at blive gravid.

min læge siger at det kan ligge under mine p-piller, og det nok skal komme men er bare ved at være lidt utålmodig og nervøs for at det kommer lige pludselig og jeg ikke har et bind på mig eller midt om natten.

er der nogen der har nogen gode råd, jeg vil gerne snart ud at kigge på ting til børneværelset :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Peddy,

    Øv, at der ikke er sket noget endnu – jeg har som tænkt på dig ind i mellem, men der er altså stadig ikke gået så lang tid endnu, så der er ingen grund til at gå i panik. Godt nok skriver du, at I ikke taler om det, men det fylder jo voldsomt hos dig, hvilket jeg godt kan forstå, men det påvirker altså cyclus.

    Hvis du har stødt på mig andre steder i debatterne, så har du sikkert læst, at jeg altså ikke tror at de p-piller er helt så uskadelige, som det påstås. Derfor tror jeg din læge har helt ret – du er stadig under påvirkning af dem. Bare det, at din menstruation er så uregelmæssig tyder på det. Jeg er ligeledes enig i, at det nok skal komme, du skal bare væbne dig med noget mere tålmodighed. Heldigvis er du så ung, at du bestemt har alderen med dig.

    Du har tidligere skrevet, at du er overvægtig, og du er i gang med at tabe dig. Hvordan går det? Du har vel fulgt med i det der TV-program ”Mission Baby”, hvor det jo netop også fortælles at overvægtige kan have store problemer med at blive gravide? Jeg håber dette projekt går fint frem ad for dig. Hvis det ikke går helt så godt, så vil jeg foreslå dig, at du enten kontakter Slankedoktor eller Vægtkonsulenterne og der får noget god hjælp. Det koster selvfølgelig noget at være med der, men hvis man virkelig går ind for det, så er der også rigtig gode resultater at hente, og et mål gående på, at det måske kan hjælpe dig til at blive gravid, må bestemt være dybt motiverende.

    Jeg er nu kommet i overgangsalderen, så jeg har lidt samme problemer som dig mht ikke at vide, hvornår eller hvor meget menstruation, der pludselig kommer, og det er vel ikke det store problem lige at have et par bind og et par trusser liggende fast i tasken.

    Og så synes jeg, det kun vil give dig et ekstra pres, hvis du vil begynde at købe babyudstyr – den slags skal man egentlig vente med til man er tre måneder henne, så man også er ude over perioden, hvor risikoen for spontan abort er værst. Og nej, det kan man næsten ikke klare, det ved jeg :-), men du kan starte allerede nu med at gå i Jysk og købe et vådliggerlagen til baby. Det lagen lægger du så i din seng, så burde det kunne klare det værste, hvis du pludselig begynder at bløde om natten – det har jeg gjort, og jeg kan ikke mærke det ligger under mit lagen.

    Held og lykke – håber du vil dele den glade nyhed med os andre, når det lykkes.
  • Indstillinger
    Hej lotte
    Tusind tak for dit indlæg, jeg ved er noget tiden siden jeg sidst var her inde men der er sket en del - desværre ikke positive ting.
    Jeg er blevet fyret fra mit arbejde på grund af længerevarende sygefravær på grund af stress, min far været indlagt med en blodprop og der har været et dødsfald i min kærestes familie. Det eneste positive er at min kæreste u har fået job igen og jeg skal starte i skole igen til august og gøre min udannelse færdig.
    Vi prøver stadig at blive gravide, det med vi ikke snakker om det er for at det ikke kommer til at fylde hele vores hverdag så at det er det eneste vi fokusere på så det går ind og påvirker min cyclus.
    Jeg har været til læge igen for der er stadig ikke kommet nogen menstruation, hun henviste mig til en gynokologklinik men der er desværre 2 månders vente tid, så har en tid i august.
    Jeg håber på at hvis det er så når jeg starter i skole igen at mine tanker kan blive fokuseret på noget andet og min krop vil blive sig selv igen.
    Det med vægttabbet det er gået meget op og ned med slankekuren, men nu hvor jeg intet har at lave før august har jeg meldt mig ind i et mortionscenter for at tabe mig og holde mig i gang - jeg har gjort det at mit er helt klart at blive gravid men jeg har sat nogen mellem mål for hver 5 kg jeg taber, nogen små nogen som få en klipning, tage ud at spise osv. Jeg har overvejet at starte på alli pillen for at give mit vægttab et ordentlig spark fra starten, for det er jo de første 10 kg der er nemme og tabe på grund af det kun er væske, men når de sår er tabt så vil ejg også mene at det er et godt spark bag i til mig selv med at forsætte og når de er tabt så mangler jeg kun de sidste ca. 30 kg som jeg håber på at kunne tabe på et år så jeg får et flot slut resultat og kan holde det.

    Angående det med at være nervøs for den pludselig menstruation der går jeg nu med trusseinlæg hele tiden, for at være sikker + de dage hvor men menstruation skulle komme der har jeg meget slem udflåd, får kramper dog kun en dag normalt er 3-4 dage med kramper og smerter i underlivet, det værste er næsten at jeg er ved at bide hovdet af min kæreste i de perioder også... ti hi .... så har det faktisk på samme måde som jeg plejer bortset fra at det udebliver.

    Angående det med at købe baby udstyr der har jeg lidt tøj til at ligge allerede og nu tænker du sikker åh nej nu ikke en af dem der går ud og køber det hele inden hun er blevet gravid (Smiler) men sådan er det nu ikke det var en gave til en veninde som jeg skulle mødes med når hun havde født men desværre mistede hun hende mens hun lå i maven da hun gik næsten 2 uger over tid.

    Og helt sikkert vil i andre høre om det når det lykkes, jeg holder humøret højt og prøver at koncentre mig om mit vægttab og mine hobbyer, og tage et kar bad med en god bog og sterinlys engang i mellem for at slappe ekstra meget af og bare nyde hver dag.
  • Indstillinger
    Kæreste Peddy,

    Jeg synes nu nok, der er mange voldsomme ting i dit liv, der gør, at det kan blive vanskeligt også at blive gravid. Pyhh-ha – ja, en ulykke kommer sjældent alene, som man siger; jeg føler med jer begge to.
    Du fortæller, at du har været sygemeldt p.gr. af stress? Det er en væsentlig faktor for ikke at blive gravid, så det er vel godt nok, hvis du nu kan få lidt ro. Det er også godt, at du skal på skole og gøre din uddannelse færdig, for ligestilling eller ej, så vil du nok få overordentligt svært ved at finde et job, hvis du så også er gravid.

    Jeg går ud fra, at du er under jævnlig lægekontrol omkring din udeblivende menstruation.

    Jeg vil dog gentage at mht din overvægt, så bør du nok – også nu, hvor du har tid – melde dig til noget af det, som jeg nævnte for dig. En så stor overvægt kan du ganske enkelt ikke klare selv. Selvfølgelig koster det, men det gør det jo også at have et barn.

    Det er helt fint, du er begyndt at dyrke mere målrettet motion, men den rette kost skal jo følge med, og det får du hjælp til sådan et sted, om det så er vægvogterne, vægtkonsulenterne eller slankedoktor. Den der med en ”gulerod” efter hver 5 kilo er en rigtig dejlig ting, som jeg da synes, du planlægge, hvad du gerne vil næste gang, men det der med at gå ud og spise er nok ikke den bedste ide. Jeg har selv omlagt min kost, da jeg gerne vil tabe nogle kilo – ikke så mange, men alligevel, og jeg har faktisk erfaret, at det stort set er umulgt at få noget at spise ude, der ikke er fyldt med fedt, hvilket forbavsede mig.

    Men hvad med, som du selv skriver en tur til frisøren, en fodpleje, en ansigtsbehandling, et stykke tøj, en fælles udflugt til et dejligt sted – eller hvad du nu kan lide. Hvis du følger kostplanerne disse - hvad det nu er, du vil vælge – så vil jeg mene, at du ret tit skal en af disse fornøjelser, og de er jo dejlige at gå og planlægge.

    Og så er jeg helt vild med din sidste sætning – sådan skal det være.

    Jeg glæder mig til at høre fra dig igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.