Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

anmeldelse af bivirkning - gør det nu

AnonymousAnonymous
Redigeret 8 maj, 2009, 12:14 i Forstyrrelser i stofskiftet
Når der er så mange af os, der har fået bivirkninger, gener og dårligere livskvalitet af ændringen i Eltroxin bør vi skabe opmærksom omkring problemet. Vi skal bruge thyreoideaforeningen. www.thyreoidea.dk Vi skal ikke mindst selv anmelde vores bivirkning til Lægemiddelstyrelsen, så de kan se at få øjnene op for at der er et problem. Det er let. Gå på http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/ klik på bivirkning i øverste linie. Du kommer ind til en mulighed som fagperson og som patient.
På debatten for thyr.cancer er der også flere der var været dybt frustrerede og troet de var skøre. Det er "rart" trods alt at vide at andre også har det forkert og man ikke selv er helt skør.
Hilsen Sia

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg er virkelig enig. Alle skal simpelthen indberette alle deres evt. bivirkninger af ny Eltroxin. Det kan heller ikke være ret og rimeligt, at man skal tvinges til at tage en ny Eltroxin tbl., der ikke længere må deles.
    Den 18. april skrev jeg til Lægemiddelstyrelsen. Jeg var meget utilfreds m.h.t. deres meddelelse vedr. bivirkningsindberetning. De bivirkninger mange af os har oplevet, skyldes ihvertfald ikke, at vi ikke var veljusteret. Efter 2 - 3 dage efter indtagelse af gl. Eltroxin/Eutirox forsvandt vore bivirkninger. Og det ville de ikke have gjort, hvis det skyldtes en fejldosering!!! Vi skal simpelthen ikke affærdige os med dette.
    De har har ringet fra Lægemiddelstyrelsen til mig - jeg var desværre ikke hjemme - hvorfor de sendte en mail, at de gerne ville have, at jeg ringede dem op. Dette vil jeg gøre på mandag.
    Ja, jeg har ikke været så meget hjemme - men min svigerfar har nu endelig fået fred. Så der har været én del "arbejde" omkring dette, samt at det har tæret meget på energien, at være "på" hele tiden. Han gik bort i onsdags, og jeg kan godt mærke, at reaktionen kommer bagefter.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.