Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Type af motion efter diskusoperation ?

Redigeret 14 juni, 2009, 14:35 i Diskusprolaps
Hejsa

Der er nu gået 6 måneder efter min operation for en diskusprolaps i lænden. Operationen forløb perfekt, og jeg har gennemgået genoptræning og er 99% frisk :)

Jeg vil så gerne igang med at motionere igen og komme i form, men jeg er i tvivl om hvad der er det bedstefor mig.

Jeg løb før jeg blev syg, men er det OK at løbe igen (mange fraråder mig det grundet de mange "stød" man får op i ryggen) ?

Skal det være i et træningscenter med en træner (vægt/smidighed) ?

Skal det være noget helt 3.?

Jeg er i tvivl, men vil så gerne igang igen, da jeg ved at det STYRKER mig og min ryg, som jeg skal passe på :)

Kommentarer

  • Hej med dig

    Jeg har selv lige fået konstateret en diskusprolaps, og er grøn af misundelse over at du kan motionere igen. :) Men hvor er det godt for dig, og inspirerende at høre.

    Jeg skal lige sige at jeg langt fra er sikker, og at du ikke må hænge mig op på det, men umiddelbart vil jeg sige at det mest logiske er svømning. Det er godt for hele kroppen, og bestemt også ryggen :)

    Jeg tror ikke jeg kommer til at løbetræne i stort omfang igen, selv hvis jeg kommer ovenpå igen. Så svømning, cykling eller motionscenter, vil jeg sige.
  • Jeg går til varmtvandstræning to gange om ugen, og i fyssernes træningsrum.
    Alt hvad der hedder vrid og drej er forbudt, ligesom der er grænser for de øvrige redskaber.
    Du må nogenlunde kunne fornemme hvad du må og hvad du skal passe på med. Ved genoptræningen handler det meget om at stabilisere og styrke muskelkorsettet.
    Det er det du skal blive ved med.
Log in eller Registrér for at kommentere.