Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er dette psykotisk?

Redigeret 27 juni, 2009, 10:30 i Skizofreni
Ved ikke om det her er mareridt eller psykotisk betinget? Har nogle nætter vågnet op ved at der kravlede noget i mit ansigt. Var fuldstændig panisk og turde ikke tænde lyset af frygt for hvad der mon var... en fugleedderkop, skorpion eller andet...? Da jeg så tændte lyset og kiggede var der selvfølgelig ingenting og jeg kunne sove videre. Men det var en meget virkelig følelse af at der kravlede noget væmmeligt i ansigtet. Har oplevet det flere gange.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej! Om det er psykotisk eller ej, kan jeg ikke svare dig på. Men umidelbart nej.. Hvis det kun er om natten du vågner op, tyder det mere på at du har en søvnforstyrrelse.. Jeg ved at min mor lider af en sygdom der gør at hun falder i remsøvnen inden for få minutter, og derfor har MEGET svært ved at vågne rigtig op når hun endeligt vågner.. og hun oplever tit at blande drøm og virkelighed sammen pga det..
  • Indstillinger
    til codie76. jeg gætter på at du har haft en meget dyb drøm som var virkelig voldsom i det. og hvor der virkelig var aktivering af tanker, følelser, og billederne.
Log in eller Registrér for at kommentere.