Sex uden prævention men uden graviditet
Hej alle
Jeg er en 36 årig fyr som er begyndt at se en pige/kvinde på 34 som ikke tager p-piller. Vi bruger ikke prævention, men er ikke interesserede i at blive gravide lige nu selv om vi er rigtigt glade for hinanden.
Jeg har tidligere været i et forhold gennem 3 år hvor vi ikke anvendte prævention. Det betød at jeg altid var nødt til at trække mig og komme udenfor skeden for at undgå graviditet. Det fungerede fint. Så fint at jeg rent faktisk begyndte at tro at jeg var steril. Det har jeg dog fundet ud af at jeg ikke er. Min eks har fået et barn og jeg gjorde en pige gravid for ca. et år siden. Det på trods af at hun brugte minipiller. Vi fik så en abort.
Jeg ved at risikoen for graviditet er minimal under menstuation (jeg er ikke så sart, ej heller min kæreste), men hvordan forholder det sig i øvrigt under kvindens cyklus. Jeg ved at der er perioder hvor riskoen er mindre end andre. Kan nogen give lidt råd, eller guide mig til sider hvor jeg kan få mere info?
På forhånd tak
Den forelskede
Jeg er en 36 årig fyr som er begyndt at se en pige/kvinde på 34 som ikke tager p-piller. Vi bruger ikke prævention, men er ikke interesserede i at blive gravide lige nu selv om vi er rigtigt glade for hinanden.
Jeg har tidligere været i et forhold gennem 3 år hvor vi ikke anvendte prævention. Det betød at jeg altid var nødt til at trække mig og komme udenfor skeden for at undgå graviditet. Det fungerede fint. Så fint at jeg rent faktisk begyndte at tro at jeg var steril. Det har jeg dog fundet ud af at jeg ikke er. Min eks har fået et barn og jeg gjorde en pige gravid for ca. et år siden. Det på trods af at hun brugte minipiller. Vi fik så en abort.
Jeg ved at risikoen for graviditet er minimal under menstuation (jeg er ikke så sart, ej heller min kæreste), men hvordan forholder det sig i øvrigt under kvindens cyklus. Jeg ved at der er perioder hvor riskoen er mindre end andre. Kan nogen give lidt råd, eller guide mig til sider hvor jeg kan få mere info?
På forhånd tak
Den forelskede
Kommentarer
Mit gæt er, at du nok ikke er særlig fertil, eller du har været sammen med kvinder, som ikke er det. Godt nok har du gjort en tidligere veninde gravid, men det kan jo have været et rent held - eller uheld, alt afhængigt af hvordan man ser på det.
Og så har din eks fået et barn, selv om det fungerede fint med jeres metode? Men det er måske ikke dig, der er far til det barn?? Og hvis ikke det er, så har det jo intet at gøre med din fertilietet.
På den anden side, så har du nu en veninde på 34 år, og i den alder er det jo mere svært at blive gravid, end hvis hun havde været i begyndelsen af 20-erne.
Selvfølgelig afhængigt af, hvor aktivt dit sexliv er - eller har været - så tror jeg egentlig, at det her handler om en ikke speciel heftig fertilietet. Det kan naturligvis også være, at I dyrker sex på en sådan måde, at dine sædceller ikke kommer op i hende. Den der med afbrudt samleje er "skyld" i rigtigt mange børnefødsler gennem historien.
Hvis din veninde er 34 år og hun skulle gå hen og blive gravid, så skal hun virkelig overveje sin situation, hvis hun da ellers overhovedet vil have børn; det kan risikere at være den eneste gang, hun får chancen.
Det er taget til efterretning. Det skal lige siges at den eks. der fik et barn ikke var med mig og først efter vi gik fra hinanden. Den anden episode hvor jeg gjorde pige gravid var i relation til at hun brugte minipiller. Hvis ellers at hun tog dem korrekt betyder det vel at "gutterne" spurtede forbi forsvaret. Hvor god min fertilitet er skal jeg ikke kunne sige. Men det virker da som en åbenlys forklaring at den måske ikke er så god som jeg turde håbe på. Jeg har været rimeligt aktiv sexsuelt, men det har altid været med enten kondom eller med p-piller. Så det er meget svært at vurdere om jeg har let eller svært ved at få børn.
Jeg synes bare, du så tydeligt havde beskrevet, at du generelt har dyrket ubeskyttet sex - men nu skriver du, hvor omhyggelig du ellers har været med prævention, og så har det naturligvis intet med fertilietet at gøre.
Ja, det er ikke nemt... :-)
For det andet.. der er virkelig ikke nogen sikre perioder og at tælle dage er en kendt metode til at blive gravid liige når man ikke vil det...
Derfor er det kun sikkert at bruge prævention hvis i ikke vil blive gravide. Der er mange slags nu, også nogen hvor man ikke behøver at huske på alt muligt. www.præventionsguide.dk har en hel masse info som er skrevet så det er til at forstå. Jeg har selv prøvet p-ringen og det var meget nemmere end p-piller. Ringen kan man slet ikke mærke (han kan heller ikke ved sex) og man kan tilmelde sig en gratis sms service så man bliver mindet på at den skal skiftes. Jeg glemte at tage mine p-piller så ringen er en god løsning. Helt ærligt så er det kun et spørgsmål om tid før i evt. bliver 'gravide' der skal jo kun en lille celle til og der er jo mange milloner i en sending..ermm..
Det må da også være forstyrrende for nydelsen hele tiden at skulle trække sig ud, for jer begge to altså.
Og det er jo helt sikkert at dine sædceller virker efter hensigten når du har gjort en pige gravid tidligere.
Også at tage chancen og evt blive nødt til at få en abort er slet ikke hensigtsmæssigt. At få en abort er ikke noget man 'bare gør' der er mange følelser blandet ind i det og det vil sætte et pres på jeres forhold som er helt unødvendigt. Hvorfor ligefrem opsøge problemer...
Sålænge du ikke er interesseret i at få børn er hvorvidt du er meget eller lidt fertil jo ikke noget at bekymre sig om.
Men når i har ubeskyttet sex, er i så blevet testet for kønssygdomme? Jeg ved godt at man stoler på sin partner, men stoler du også på dem de har været sammen med tidligere? Mange har 'noget' uden at vide det, og der er jo ingen grund til at det udvikler sig noget der svier og klør... det lægger i hvert fald en dæmper på sexlivet...
Og det behøver ikke være et drama med en vatpind... er faktisk muligt at teste en urinprøve mener jeg.
Det er ikke for at være moralsk eller løfte pegefingre her... jeg synes bare at det er vigtigt at passe på sig selv Og hvis i føler jer mere sikre er det nok også en del sjovere at have sex