Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bare et spørgsmål:-)

Redigeret 7 maj, 2009, 04:07 i Åben debat om sex
Jeg har et spørgsmål vedrørende mig og min kæreste, vi er begge 15 år gamle og hun er begyndt på mini piller så vil jeg bare høre hvor lang tid der går før mini pillerne virker har surfet lidt rundt på nettet for at finde et svar og der står på nogle hjemmesider at den virker efter 14 dage og på nogle at den virker med det samme og på en tredje hvor der står den virker når der er gået en uge.. så er jeg bare i tvivl så ville bare lige spørge:-)

MVH cahv3010

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis ikke der står noget om det i indlægssedlen, så synes jeg din kæreste skal sørge for at få en ordentlig information fra sin læge - også en information om, hvad det er man byder sin krop, når man lader sin fertilitet styre medicinsk.

    Hun er meget ung, og p-piller er da ikke det sundeste at byde sin krop - i hvert fald ikke, hvis det udelukkende drejer sig om, at du kan slippe for kondom.

    Husk i øvrigt - p-piller indtaget korrekt beskytter mod graviditet, men de beskytter ikke mod kønsoverførte sygdomme, hvorfor du ikke bare skal være ligeglad, hvis du møder en pige, der tager p-piller.
  • Indstillinger
    Tak for svaret jeg kunne helt sikkert bruge det jeg har lagt mærke til at hun har været på mini-piller i en uge så hun må være beskyttet mod gravidtitet men ville bare spørge alligevel:-)

    MVH Cahv3010
  • Indstillinger
    Du "har lagt mærke til..."

    Sig mig, taler I ikke sammen? Handler det ikke om, hvornår hun synes hun er klar til sex uden kondom?

    Ja, undskyld, men det virker som om, det er dig, der har forlangt de piller, men det er altså hendes krop, der bliver udsat for det - så hun har vel lidt at skulle have sagt?
Log in eller Registrér for at kommentere.