Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det passe????

Redigeret 18 maj, 2009, 15:26 i Snart gravid
Hej. Jeg er en ung kvinde på 22år der har haft fast kæreste gennen længere tid. Vi har det sidste år ikke gjort noget for ikke at blive gravide, for vi ønsker os virkelig et barn. Der er indtil nu ikke sket noget, og vi har besluttet os for nu virkelig at starte projekt baby. Jeg har købt ægløsningteste (quick test) Jeg tog den første 11 dage efter første menstruations dag som der stod på pakken man skulle dvs. d.28april og den var positiv, den anden 30 april som også var positiv en igen 1.maj som også var positiv, nu har jeg så igen taget en idag 5maj som igen var positiv. Kan det være rigtigt at ens ægløsning kan vare så længe?? Hvis vi havde samleje 1, 2 og 3maj er der så en chance for at jeg kan være blevet gravid?? Er der nogen forslag til hvad vi evt kan gøre for at gøre vores chancer større..? Det skal siges at jeg ikke har brugt p-piller i 1½år.
På forhånd tak...

Kommentarer

  • Indstillinger
    normalt vare ens ægløsning ikke så lang tid, den skulle gerne ligge mellem dine menstruationer. Det er en god ide at dyrke sex 2 dage før ægløsningsdagen, på selve ægløsningsdagen og 2 dage efter igen. da sæden tager noget tid om at komme der op. ellers hør din læge ad havd i eventulet kan gøre :)
  • Indstillinger
    Du/I skal kontakte Jeres læge, 1½ år er lang tid at have forsøgt, uden det har fyldt for meget, men i har da trods alt lavet noget på "de rigtige" i løbet af 1½ år, Jeg taler af erfaring pga. ins. behandling til 2 børn.

    og jo yngre man er desto større er chancen for graviditet.

    Endnu mere mener jeg du skal søge læge når du også oplyser det med ægløsningen for det er ikke normalt og en af de mange prøver der skal tages inden man kommer til behandlingsstedet er bla. en blodprøve, som din læge/sygeplejersken tager mhp. at se om din ægløsning er ok.

    Så kontakt din læge er mit råd til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.