Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg vil have børn og det vil han også....... på et tidspunk

Hej piger.
Jeg har brug for et råd eller flere. Jeg er i dette dillemma at jeg rigtig gerne vil have barn nu, men det vil min kæreste ikke endnu. Han har allerede en datter på 2 år.
Problemet ligger i at mine gener gør, at jeg måske om et år ikke vil kunne være i stand til at sætte børn i verdenen. Det vil sige, mit underliv "dør". der er nogle forskellige ting, der gør at min krop ikke vil kunne holde på et barn. Dette er allerede startet og jeg går hver tredje måned til undersøgelse for om det er blevet værre, bedre eller står i stampe. Sagen er den at det desværre er blevet en smule værre. Jeg har prøvet at foklare og skære det ud i pap for min kæreste, men han siger bare at vi skal vente.

Hans argumenter for at vente kan jeg godt følge ham i, det er bl.a. at vi skal have noget større at bo i, bedre økonomi osv.
Men jeg er bange for at når disse ting endelig kommer på plads, ja så er det for sent.
Hvad skal jeg gøre???

Det værste af det hele er at moderen til hans datter, nu er begyndt på en masse problemer ang. hans samkvem og jeg tror at det kommer til at påvirke situationen endnu, og at han vil vente endnu længere

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har en sygdom, der gør at du om et år ikke kan blive gravid, og du altså gerne vil have barn, så synes jeg da slet ikke, der er noget at diskutere, så er det da nu.

    Dog skal du så nok indstille dig på, at det er noget, du skal klare selv, for en kæreste med en sådan indstilling, kan da ikke elske dig ret højt, når han ved, hvad alternativet kan være.

    Om du så synes, at han skal være far til dit barn, må du finde ud af, men som jeg kan forstå, så har du ikke så lang tid.

    Hvad med at tale med hospitalet om en kunstig befrugtning?
  • Indstillinger
    Det vil ikke hjælpe med kunstig befrugtning, da det er min krop der frastøder fosteret.
    Vi har talt om det, og han vil da også gerne have børn, det skal bare ikke være nu. Men jeg har også sagt at hvis situationen er sådan at jeg får at vide at det skal være nu og ikke om et par måneder så kan det være lige meget med økonomi, bolig osv. Det kan man få hjælp til fra kommunen. Det havde han heller intet i mod, hvis tingene var sådan.
    Men så er det bare med hans datter fra tidligere forhold, hvor moderen er undskyld udtrykket en rigtig kælling. Hun har lige valgt at indkalde ham i statsamtet fordi hun føler at han har manglende interesse for sin datter. Det skal lige nævnes her at hun absolut ikke kan lide mig overhovedet og hun mener at jeg er årsagen.
    Med manglende interesse mener hun at det er fordi han aldrig kommer over om aftenen mere for at drikke kaffe og se film med hende (altså moderen).
    Jeg ved ikke hvordan udslaget kommer til at blive, men jeg tror at dette problem vil tage rigtig hårdt på ham, og få ham til at undvige at vi får børn sammen lidt mere.
  • Indstillinger
    Har I haft en samtale hos lægen, hvor I begge har været tilstede, og hvor hele situationen er blevet talt grundigt igennem mht. risici, tidshorisonter, komplikationer ved at vente osv osv?

    For umiddelbart synes jeg slet ikke det lyder som om han har fattet alvoren i situationen.....
Log in eller Registrér for at kommentere.