Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gluten alergi ?

Redigeret 5 maj, 2009, 09:08 i Allergi
Hej!

Jeg har gennem de sidste 1½ år haft mangle problemer med min mave. Det hele startede efter en mulig maveinfektion som jeg fik på en resturant.

Det skal lige siges, jeg har altid været høj 189 cm. og vejer ~72 kg, og kan ikke tage på. Jeg er meget aktiv i motioncenter osv. og har altid dyrket meget sport.

Jeg har været ved lægen en 6-8 gange efterhånden. Han startede med, at sige det var for megen mavesyre. Da mine symptomer var Diaré, svien i maven og kvalme. Jeg gik i behandling med en 4 ugers kur på Lansoprazol Teva 30 mg. hvor jeg skulle tage 1 pille om dagen.
Denne kur fjernede faktisk min kvalme og til dels min svien i maven.

Jeg gik så til lægen, og fik taget en blodprøve for at teste om det kunne være Gluten intolerence. Prøven viste ikke noget synderligt. (Jeg har så nu fundet ud af, at en blodprøve mod Coelikai kan være falsk-negativ).

Derfor mener min læge ikke at det kan være Gluten intolerence.
Men jeg er næsten 100% sikker efterhånde, jeg har ALLE symptomer på denne "sygdom", og kan leve et næsten normalt liv hvis jeg holder mig fra glutenholdig mad.
Jeg har dog også fundet ud af, at æg giver mig kraftige mavekramper og lynhurtig diaré.

Jeg har bestemt mig for at gå til lægen og bede om en ny blodprøve for at teste:
-transglutaminase antistof
-endomysieantistoffer
-gliadin-antistoffer

Men ville gerne have andres syn på denne sag/mit helbred. Eller om jeg bare skal sige til min læge, at jeg vil have den mavekikkertundersøgelse nu, så jeg kan få taget en slimhindeprøve fra tyndtarmen.
Log in eller Registrér for at kommentere.