Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brug for at høre fra jer...

Redigeret 13 maj, 2009, 18:26 i Barnløse i behandling
Efter sommeren, skal vi i gang på Hvidovre med behandling. VI har tre forsøg. Jeg skal have hormonspray, der skal tages æg ud osv.
VI har været gennem de fleste prøver nu (blodprøver, sædprøver osv.)
Det ser ud til at vores chancer er fine. Jeg har et barn i forvejen med en anden. Min nuværende mand og jeg har ikke noget barn sammen.
Det som jeg er ret meget i tvivl om nu, er tidsperspektivt i det hele.
FAktisk er jeg ret forvirret lige nu...tænker på det hele tiden, og ved faktisk ikke rigtig helt hvad vi/jeg går ind til, selv om jeg har talt med en masse flinke mennesker...
SKal man være til rådighed hele tiden? er der tale om sygemelding? Ja, jeg er ret interesseret i at høre fra jer derude, hvordan i har klaret tingene.
DEt er netop fordi at jeg har fået nogen tilbud om noget arbejde (er selvstændig) og tvivler meget på hvor meget jeg kan klare, når jeg samtidig nok får humørsvingninger, og jeg slet ikke ved noget om hvordan det kommer til at gå.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan hormonerne påvirker - faktisk også fra gang til gang. Første gang var jeg slet ikke plaget af noget som helst. Arbejdede igennem og havde kun fri ved æg ud og op.
    2. gang var en hård omgang - døjede rigtig meget med kvalme og ubehag af hormonerne. Ingen humørsvingninger eller hovedpine har jeg haft.
    Og her 3. gang er jeg nok på grund af det psykiske i det meget påvirket. Jeg tænker meget over hvad jeg gør, spiser og hvordan jeg arbejder. Tager fri i en længere periode fra job, fordi jeg SÅ meget håber det lykkedes denne gang at få en lille baby :o)
    Mit råd til dig er at tage det som det kommer. Det er svært at forberede sig på det når du ikke ved hvordan du reagerer på hormornerne.
    Det er selvfølgelig ikke megen hjælp til dig i mit svar, men håber dog alligevel du kan bruge det til lidt.
    Held og lykke
  • Indstillinger
    Hov glemte lige noget.Tiden.
    Vi gik igang sidste år i august og er nu ved 3. forsøg.
    Der bliver aftalt tider på hospitalet alt efter hvordan det passer dig. Selvfølgelig dagene op til ægudtagning skal de måske se dig hver dag men det tager ikke lang tid pr. gang.
  • Indstillinger
    Kære Husmor
    Jeg kigger stadig med herinde, da jeg ved det hjalp mig enormt meget under behandlingerne.
    Jeg var i behandling på Hvidovre, men da de ikke troede på at det ville lykkedes rykkede jeg mit 3. forsøg til Riget.
    De er begge steder enormt søde, og meget hjælpsomme.
    Man bliver selvfølgelig nød til at komme på meget faste tider, da det er kroppen der bestemmer, men jeg har ellers ikke taget fri fra job, og holdt det hemmeligt langt henne af tiden.
    Det er hårdt psykisk...jeg syntes det var rart at have kæresten med, selvom hans krop ikke altid behøvede at være der...især ved 1. forsøg hvor man er lettere forvirret..senere, håber ikke du ryger ud i det, er det rart for ikke at føle sig alene.

    Kh
    Skytten...det lykkedes efter 2 år og 6 forsøg
  • Indstillinger
    Hej med jer.
    Det er utrolig rart at høre fra jer, og det er særdeles godt at få at vide det med at "tage det som det kommer". 1000 tak for at i vil dele jeres oplevesler og erfaringer med mig, det sætter jeg stor pris på.
Log in eller Registrér for at kommentere.