Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

KUN den ene gang

Redigeret 6 maj, 2009, 04:46 i Åben debat om kønssygdomme
Hej- jeg er en pige på 16 år.
Min kæreste og jeg har brugt kondom lige siden vi gik i seng første gang og andre gange har vi ALTID brugt kondom.
Så har vi en dag, (ufornuftigt) ville prøve at gøre det hurtigt uden kondom.
Sådn ud og ind 4 gange hurtigt.
Kan jeg som pige få noget alvorlig sexssygdomme :S ?
eller få klamydia for den sags skyld eller andre ting og sager ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, en gang er rigeligt - men det kræver at din kæreste altså har nogle sygdomme, han kan smitte dig med.

    En gang er i øvrigt også nok til at blive gravid af - også selv om han måske ikke fik udløsning oppe i dig. Der kan sagtens komme sædceller ud længe før han kommer.

    Så tænk lige lidt over om de fire hurtige gange frem og tilbage var alle de berymringer værd.

    Meeen - mon du nu har været så uheldig, risikoen er der, ja, og det var vel dit spørgsmål.
  • Indstillinger
    Okay altså- så det betyder at jeg sikkert ik er smittet, hvis han ikke har noget at smitte med?
    For jeg ved at han ikke har været sammen med nogen andre og dyrket ubeskyttet sex.

    Men jeg har taget fortrydelsespiller hurtig dagen efter, så jeg er sikker på det punkt, at jeg skal ikke blive helt bekymret for at blive gravid.

    Men det ik så overdrevet af mig hvis jeg har bestilt tid hos min læge, så jeg kan blive sådn undersøgt?
  • Indstillinger
    Hvis ikke man bliver udsat for smitte, så kan man heller ikke blive smittet.
    Så jo, det er muligvis lidt overdrevet at også fare til læge, men på den anden side, så er det som fornuftigt nok af dig at være helt sikker.
    Det er fint nok, at der findes fortrydelsespiller, men de er jo ikke så sunde alligevel, hvorfor det ikke bør være en præventionsmetode, du skal gøre for meget i.
    Nu har I prøvet en gang uden kondom – og se hvor megen bekymring det har medført. Så fantastisk var det heller ikke, vel?
    Husk nu det kondom hver eneste gang frem over.
Log in eller Registrér for at kommentere.