Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

sex men.... hva

Redigeret 3 juni, 2009, 09:21 i Åben debat om sex
hej jeg er en pige på 13 og jeg har en kærste på 16 vi har været sammen i 2 uger sån ca men nu er han begyndt at tale om at når vi er alene hjemme vil han kneppe mig og give mig finger og alt sån noget og jeg tør ikke sige at jeg ikk er klar og jeg vil ikke miste ham jeg vil egenligt gerne men jeg er bange for der sker noget så jeg bliver gravid

hvilket kondom ska man bruge
og ska man bruge p piller og hvis ja hvilken .

jeg elsker ham virkelig men er bare så nervøs

Kommentarer

  • Du er 13 år gammel, og helt naturligt slet ikke klar til den slags. Din ven er 16 år. Han kan således straffes for dyrke sex med en mindreårig.
    Det er ulovligt! Han må ganske enkelt ikke.

    Det kan godt være, du elsker ham - men han kan altså ikke elske dig særligt højt, hvis ikke han vil respektere, at du ikke er klar til den slags endnu.

    Du frygter at miste ham - men der er voldsom stor forskel på en 16-årig og en 13-årig, så selv om du tror, det er kærlighed fra din side, skal du altid, altid følge dig selv - og du kan jo tydeligt mærke, at du ikke er klar endnu.

    Du ender med at få en meget dårlig oplevelse, som du måske kan have svært ved at komme over, så hvis ikke du kan andet, så skal du holde dig til, at det altså er ulovligt.

    Hvis han alligevel vil bryde loven, så skal I sørge for at han bruger kondom - og har det på hele tiden.

    Men - lad være - du kommer til at fortryde det. Og den store kærlighed har man ikke mødt som 13-årig, så ham her, der kan være aldrig så sød, (hvilket jeg egentlig ikke synes, når han kræver noget sådant af dig), har du sikkert ikke så længe alligevel - heller ikke selv om du bryder loven med ham.
  • Hej!

    Jeg synes personligt ikke der er noget i vejen med at sige fra, slet ikke når du er 13 år gammel. I samfundets øjne er du jo uden diskussion alt for ung - og det er jeg helt enig i. På den anden side, synes jeg du skal prøve dig stille og roligt frem hvis du er klar, også selvom du er "mindreårig". Men som jeg kan forstå ud fra det, du skriver, så er du ikke klar og det er meget normalt i din alder.

    Min holdning er, at du skal sige til din kæreste at du ikke er klar til det. Sex i et 2 uger gammelt forhold er også meget tidligt. Det er fantastisk at du er forelsket i ham, men jeg er bange for, at hvis han ikke kan acceptere at du ikke er klar, så er det måske fordi han ikke er så forelsket i dig. Så hvis du tror at han elsker dig, så accepterer han helt sikkert også, at du siger fra.

    Så til det næste - når du engang skal til at have sex. P-pillerne skal din læge udskrive en recept på, så du skal altså besøge ham/hende, når du synes du vil have p-piller. Det vil jeg dog ikke anbefale endnu, da det kan give nogle ændringer i kroppen, som du nok ikke er helt klar til. Samtidig er p-piller også bedre, når du har regelmæssig sex med den samme fyr, da p-piller kun beskytter mod graviditet, men ikke de forskellige sygdomme.

    Kondomer beskytter mod det hele (nærmest) - også graviditet. Sørg for at de ikke er gamle, har ligget i en pung eller taske længe og at de er købt et ordentligt sted. Det vil sige i en kiosk, på apoteket eller en større butik som f.eks. Føtex. Lad være med at købe dem på nettet, selvom de ofte er billigere der. Husk at du ikke skal åbne pakken ved at bide eller bruge negle, og det samme gælder når de skal på.

    I øvrigt synes jeg meget at det med at købe kondomer er mandens ansvar, men hav dem nu selv for en sikkerheds skyld. Fyren er jo også bedst selv klar over hvilken størrelse han skal købe. Men lad det være et fælles projekt at sætte det på :)

    Håber tankerne kan bruges.
    M
  • Du må sige til ham, at du ikke er klar. Din første gang skal være på dine præmisser og ikke hans. Hvis han ikke respekterer det, så er han det ganske enkelt ikke værd og fortjener dig ikke.
    Det lyder måske barskt, men der er masser af søde fyrer derude, der venter på dig. Jeg ventede selv med sex til jeg var 19 år, og det var med en fyr, der respekterede mig, og jeg havde en rigtig god oplevelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.