Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

4.år uden menstruation!!

Redigeret 6 maj, 2009, 10:51 i PMS og menstruation
Jeg skriver faktisk på vegne af min søster, som ikke orker at rippe op i sit problem længere. Hun er 22 år, spiser sundt og varieret, dyrker motion og har et hel normalt BMI-tal.
Da hun var 15 år, stoppede hendes, ellers regelmæssige, menstruation fordi hun fik anoreksi og gik voldsomt ned i vægt. Hun kom hurtigt i behandling og som 18-årig var hun helt rask. Jeg er med på at det tager noget tid at bygge kroppens cyklus op igen, men er 4 år ikke meget lang tid? hun har været til læge sidste gang for et år siden og fik (igen) at vide at hun bare var heldig og skulle nyde det. Hun er en glad og energisk pige, men tanken om at der kan være noget galt dukker naturligvis op!
Håber nogen af jer kender noget til dette, eller har erfaringer med lignende tilfælde!! Det ville være en kæmpe hjælp

Mange hilsner fra Ida-Marie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Her på ND er der en rubrik, der hedder Spiseforstyrrelser, og der er også en side, der beskæftiger sig med anoreksi.

    Jeg vil forslå dig at flytte dit indlæg der over, da der muligvis der er personer, der er vidende om den slags, som du spørger om.

    ND er jo et debatforum for helt almindelige mennesker, altså ikke fagfolk, hvorfor man vel vælger at følge med på de sider, hvor man har interesse, måske nogen endda viden om de nævnte emner, så derfor vil jeg tro, du får bedre respons på dit problem der.
  • Indstillinger
    Ja, tusind tak for det, det havde jeg slet ikke set!
Log in eller Registrér for at kommentere.