Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig !!

Redigeret 4 maj, 2009, 12:58 i PMS og menstruation
jeg er ein pige på 21 år og jeg tager ik p-piller, jeg er så bange. Hvor lang tid kan en mens være forsinket??? min skulle været komen den 1 i månden og nu har vi den 4... min kæreste og jeg har usikker sex :/.. men pliz skriv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det første du burde gøre er at købe en graviditets test, for menstruationen kan godt udeblive af ren usikkerhed. Så det skal du helt klart gøre først.
    Også burde du snakke med din læge om at begynde på p-piller eller ALTID have sex med kondom.

    Med venlig hilsen Camilla92
  • Indstillinger
    Hvad mener du helt præcist med at I har usikker sex. Trækker han sig ud før han kommer? eller hvad mener du?

    Min kæreste og jeg har selv kørt med den teknik et par gange, og vi er ikke stolte af det. Det endte med at jeg hver gang efter det usikre samleje tog en fortrydelsespille for at være på den sikre side. Men det kan ikke anbefales! Sørg altid for sikker sex. Fortrydelses piller er ikke en præventionsform.

    Hvad har du gjordt efter samlejet?

    Er din mens normalt et par dage forsinket?

    Bruger i aldrig prævention?

    Håber jeg kan hjælpe dig yderligere.
    Knus fra Christine
  • Indstillinger
    Når man dyrker usikker/ubeskyttet sex er sandsynligheden for graviditet naturligvis overvejende. Når det øjensynligt er måden, I dyrker sex på, så er det jo risikoen, man tager - og fred med det. Husk dog blot at din kæreste er lige så ansvarlig for hvad der så kan ske, som du er.

    De første - jeg ved ikke hvor mange 100.000 - sædceller er allerede smuttet ud, inden manden overhovedet aner, at han er ved at få udløsning.

    Men - det var ikke dit spørgsmål. Kvinders cyclus er egentlig ret sart, så voldsom nervøsitet kan sagtens spille ind og forsinke en mestruation. Hvor lang tid kan være svingende.
Log in eller Registrér for at kommentere.