Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

I gamle dage var der ingen problemer.

AnonymousAnonymous
Redigeret 12 maj, 2009, 06:59 i Åben debat om infektioner
Men da vi nu får en indlægsseddel ved medicinen, så kan man da blive skræmt fra vid og sans!
Jeg havde fået en betændt finger, den vækkede mig en nat, og det dunkede i den, og gjorde rigtigt ondt.

Jeg gik til lægen, og han gav mig noget der hedder Dicillin 500 mg

I gamle dage fik man penicillin, og det var jo vidunderligt, det gjorde jo mirakler på kort tid!
Jeg har nu ikke fået meget penicillin i min tid, kun når det har været højst nødvendigt.
Nå - jeg kom hjem med pillerne, og havde skam også købt A38 for det skal man jo..
Men så læste jeg sedlen, og man måtte ikke spise 1 time før eller 2 timer efter pillen...jeg plejer at tage penicillin sammen med A38...:-(

Det var nu ikke det værste, nu stod jeg faktisk med valget imellem pest og kolera!
Uha - hvor kunne man blive syg af de piller!!
Langvarig blodig diarre - åndedrætsbesvær - besvimelse - nyre og leverskader - og hvis man fik hjertestop skulle man straks ringe 112
Jo tak, men hvem skal gøre det for mig, når jeg er alene??

Det endte med kogende sæbevand og atter kogende sæbevand flere gange om dagen + pebermynte på fingeren i pauserne.

Og nu er min finger svundet ind, hævelsen er næsten væk, men jeg blev lige 260 kr. fattigere :-(

Hvad tænker I andre, når I står med en indlægsseddel og ser alle bivirkningerne?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hehe, altid et dilemma.

    Vil svare sådan her.: hvis jeg først tager til lægen med infektion, og jeg bliver bedt om at tage 3x2 500mg tabletter (som det skete i dag), så høvler jeg dem gerne ind med mælk, sukker og ske uden tanke på bivirkningerne.

    Men i mit tilfælde drejer det sig heller ikke om en enkelt finger.

    Så her var mit dilemma altså om det skulle blive rigtigt slemt med 100% sikkerhed, eller 0,001-10 % sandsynlighed for slemt.

    Det var nemt nok ;-)

    Iøvrigt drikker jeg ikke et halvt glas vand eller spiser A38 sammen med pillerne, jeg drikker en halv flaske Cultura yougurt-drik.

    Det funker!
Log in eller Registrér for at kommentere.