Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke presse pulsen op !!!

Redigeret 11 august, 2009, 02:36 i Motion
Hej

Jeg er en 43 årig mand, der for nogle år siden havde en blodprop i krandspulsåren i hjertet. En slem en, men kom over det uden de helt
stor besværligheder.

Jeg har så døjet med, ikke at kunne tåle den medicin jeg er ordineret, og på et tidspunkt fik jeg en "tur i kælderen", som jeg har haft svært ved at komme ud af !

NOK OM DET....

Jeg har påbegyndt træning da jeg er overvægtig, ( ca. 15-20 kg nuværrende vægt ca 90 kg... 175 cm høj ). Ligeledes vil jeg gerne have kondien op og pillerne ned, og helst helt væk.

Men mit problem er jeg har trænet i nu snart 6 uger ! Ikke tabt en disse, ikke vundet nogen form for forbedring i kondi !

Jeg har MEGET svært ved, at få pulsen op !!! ( har tjekket puls ur og det er ok ) !

Hvis jeg kondicykler med max belastning, kan jeg højest få pulsen op på 125 !!! Ja og det er en udemærket mellemklasse magetic kondicykel !

Oki prøvede så med en romaskine. Samme resultat !

Førhen har det ikke været et problem for mig, at få pulsen op. Men de sidste 2 måneder har jeg haft besvær med, at gå opad på små stigninger. Nedad og ligeud kan jeg gå i evig tid. Det samme gælder cykle.

ANER IKKE HVAD DER LIGE SKER !!!

Min læge siger alt er oki, men jeg kan bare mærke at det ikke stemmer indeni !

Får Selozok ( Betablocker ) og hjertemagnyl ! Så får jeg noget for angst, men det har jeg fået LANGGGGG tid nu, og det har ikke været et problm før !

Det er som kroppen er gået i stå, og det er sku i en for tidelig alder !

Gode råd om fedt-forbrænding modtages også med kys hånd, samt øgning af muskelmasse især overkrop ! Er faktisk KUN "fed" på maven. arme og ben er normale ! Så det er et "Monster-truck" bildæk jeg bærer på ! ;O)

Spiser normalt og ikke for fedt. Kan næsten ikke skære mere ned på kosten. Salat, groft brød, sukkerfri drikke UDEN kalorier, sødemiddel kan jo også være fedende !

SÅ HVA FANNNNNN GØR MAN LIGE ???

ANY HELP... modtages med glæde

MVH
KMN

Kommentarer

  • Indstillinger
    HEJ. MIT FORSLAG ER AT DU FOR NOGET RECEPTPLIGTIGT STOFSKIFTE MEDICIN, SOM SÆTTER STOFSKIFTET GEVALDIGT OP. JEG TROR IKKE DET ER NOK MED STOFSKIFEREGULERENDE MEDICIN. HELST NOGET MED NOGET POWER I MED SÅ FÅ BIVIRKNIGER SOM MULIGT. HELD OG LYKKE, OG DU MÅ HAVE FORSAT SUPER GODT LIV. VI SNAKKES VED.
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeghar også et problem med min puls. Jeg går dageligt i fitness, men selvom jeg har det hårdt og synes jeg yder hvad jeg kan kommer min puls ikke op på mere end max 80.
    Er der ikke nogen herinde der kender til problemet eller måske kan hjælpe mig med at finde svaret. På forhånd tak.

    Hilsen Lotte
  • Indstillinger
    Hej Kmn

    Sikke en omgang, du har været igennem. Det må have været hårdt. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tabe dig.

    Du undrer dig over, at du ikke kan få pulsen op. Du skriver, at du får medicinen Selozok. Hvis du kigger på oplysningerne om Selozok, som jeg bringer et link til her:

    https://www.sundhed.dk/applikationer/Ap ... viceType=1

    vil du se, at en almindelig bivirkning er bradykardi, dvs. langsom puls. Så jeg vil tro, at dit problem skyldes medicinen.

    Her står problemet forklaret i almindeligt sprog: langsom puls:

    http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyk ... tablokkere

    Imidlertid kan man jo sagtens tabe sig, uden at pulsen kommer op.

    Jeg kan godt forstå, at du gerne vil gøre en indsats for at forbedre dit helbred, sådan at du på lang sigt kan undvære din medicin.

    Jeg har selv engang fået en betablokker (Propranolol) imod forhøjet blodtryk. Jeg fik en depression af det, plus søvnforstyrrelser og mareridt. Du skriver, at du har været ”en tur i kælderen”. Det er efter sigende almindeligt at få en depression i forbindelse med alvorlig sygdom, men vær opmærksom på, at betablokkere kan fremkalde depressioner.

    Mit bedste råd til vægttab er: Spis langsomt. Når du har spist én portion mad og egentlig har lyst til en portion mere, så vent! Det varer som regel en stund, før mæthedsfølelsen kommer.

    Hvis du ikke kan holde ud at vente, så prøv at tage en appelsin. Det tager et stykke tid at skrælle appelsinen og dele den i både. I den tid er hænderne beskæftiget og på den måde forhindres de i at række ud efter mere af hovedretten. Når appelsinen er pillet og måske spist, er mæthedsfornemmelsen omsider kommet, og du undgår at tage portion nr. 2 af hovedretten.

    Held og lykke

    Kamelia

    P.S. Hvis medicinen er nødvendig for dig, går det jo ikke an at droppe den. Snak eventuelt med din læge om problemet. Måske er det muligt at finde et andet præparat, som ikke giver uheldige bivirkninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.