Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i bryst/lunge

Redigeret 1 august, 2010, 07:37 i Sportsskader
Hej

Jeg har gennem det sidste stykke tid ikke kunne styrketræne musklerne omkring brystet, da jeg ellers ville få ondt i højre bryst/lunge. Jeg er ikke sikker på at det er selve musklen jeg har ondt i, det virker mere som om det er noget inde under mine ribben det presser ud. Hvis jeg sidder helt stille kan jeg ikke tydeligt mærke noget, men hvis jeg trækker vejret dybt, så lungen udviges, gør det meget ondt.

Disse smerter oplever jeg op til en uge efter jeg har trænet brystmusklerne. Smerterne forsvinder altså hvis jeg ikke træner brystet, men kommer med det samme hvis jeg begynder igen.

Nogle der har en idé hvad der kan være galt?

På forhånd tak

Mvh Kim

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har samme type smerte, men det kom i går morges da jeg vågnet. Jeg gik ud fra at jeg havde ligget dumt på min højre skulder og det vil gå væk i løbet af dagen. Det er ikke gået væk endnu, det er hverken bedre eller dårligere.
    Jeg har en tendens til at gå og løbe med spændte skulder. Når mine skulder er spændt, kan jeg ikke mærke noget, men hvis jeg slapper af i min højre skulder eller løfter armen over hoved, så gør det ondt.
    Jeg kan ikke helt beskrive, hvor det gør ondt henne. Det er ikke i min højre brystmuskel, heller ikke mine ribben eller lunge, men et sted der i mellem.

    Mit bud på det, er at der nok sidder nogle nerver der er kommet i klemme.
  • Indstillinger
    hey.. jeg har sgu også de smerter.. jeg styrketrænede mit brystregion i går og da jeg lige skulle i bad her i morges, kom en smerte lige bag mine tre nederste riben i højre side af brystkassen.. 3 cm fra solar plexus ..

    Det gør vildt ondt når jeg drejer overkroppen til venstre og når jeg tager dybe vejrtrækninger.. men det gør ikke ondt når jeg trykker på brystkassen...

    og smerten forsvinder helt når jeg læner mig langt bagover og det gør rigtig ondt når jeg læner mig frem...
Log in eller Registrér for at kommentere.