Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har jeg for lavt stofskifte?

Jeg er en ung kvinde på 21 år og har forgæves forsøgt at tabe mig det sidste års tid. Jeg træner i fitness center ca. 3 gange om ugen og cykler ca. 16 km fire gange om ugen. Jeg studerer ernæring og sundhed, og kender derfor til udregning af energibehov og udregning af indtag for at tabe sig. Jeg spiser ca. 1500-1800 kcal om dagen, og drikker aldrig alkohol og spiser kun sjældent slik.
Jeg er meget træt, kuldskær, glemmer meget og jeg har taget stødt på de sidste 2 år. (16kg ca.)
Jeg har fået målt mine tal og tsh lå over 5, alligevel mener min læge ikke at jeg burde have for lavt stofskifte, men ved dog ikke hvad der ellers kan være galt efter det jeg har forklaret.

Jeg søger nogen der har erfaringer de kan give videre, og evt. hvor i kbh jeg kan få undersøgt dette nærmere.

Mvh niller

Kommentarer

• Kære Niller.
    Jeg er overbevist om, at du har for lavt stofskifte. Et TSH på over 5, er for meget, og du også også symptomer på for lavt stofskifte.
    Ja, din læge har åbenbart ikke forstand på dette, så du kan bede om en henvisning til en endokrinologisk afd.
    Det er også vigtigt, at du får målt dine øvrige tal som: T4 og T3.
    Ja, dette skal du på ingen måde tage til "takke" med.
    Held og lykke.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.