Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvem vil følge med i min BLOG

Hej!
Jeg er 42 år og vejer 20 kg. for meget. Jeg er gået igang med at tabe mig, og har oprettet en blog, hvor jeg skriver lidt om, hvordan jeg gør - og hvordan 'min vej til at blive et lille nips' former sig. Jeg har ikke valgt nogen bestemt metode, men mener, at det er helt enkelt, hvordan man skal gøre - vi ved jo alle, hvad der feder og hvad der ikke gør. Jeg er ihvertfald selv bevidst om, hvilke ting, jeg skal fjerne fra mit daglige indtag, for at jeg kan tabe mig - og jeg er også bevidst om, at jeg ikke kommer udenom motion.

I kender mig jo nok ikke - men jeg har tidligere deltaget i overvægts-debatter her på Netdoktor og var rigtig glad for det.

Så jeg tænkte, at herinde kunne jeg sikkert få nogle til at holde øje med mig. Det hjælper at have nogle til at støtte sig, men jeg har ikke lyst til, at det skal være veninder og familie, der blander sig i mit slanke-projekt.

Så tak, om I vil kigge vejen forbi dette link:
http://nipse.blogspot.com/

Kærligst....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, kiggede forbi på din blog, og ønsker det bedste for dig.
    Jeg vil foreslå dig, at du kun vejer dig en gang om ugen - ellers får du for mange nederlag, da vi jo svinger vældig meget afhængigt af, om du nu har være på toilettet, drukket et glas vand, cyklus osv.
    Og så vil jeg foreslå dig en stor portion råkost til samtlige måltider. Det betyder, at du kan spise mindre af det andet og federe.

    Venlig hilsen
    Lotte
  • Indstillinger
    Kære Lotte
    Tusind tak for dit råd - faktisk er jeg blevet vild med råkost, særligt med appelsinsaft og rosiner... overvejer at købe en maskine til at lave råkost med, det er hårdt når man kun har et rivejern, og alle i familien vil være med på den råkost :)

    Kh. Dorte
  • Indstillinger
    Jeg har sådan en lille maskine, og det kan jeg bestemt anbefale.

    Pt er jeg vild med:
    Æble i tern, dryppet med citronsaft, lidt mango i tern + en gang revet gulerødder og revet rå rødbede. Mums!

    Hvis jeg skal rulle mig ud og vil bruge dressing, så bruger jeg A38 1,5%. Netop A38 er jeg forresten blevet ret begejstret for - jeg bruger den også som sovs.

    I går stegte jeg nogle magre skinkeschnitzler i en anelse boullion med lidt soya i. Brunede kødet, tog det op, et par løg i skiver blev brunet og simrede med lidt hvidvinseddike og en stor tsk dijonsennep. Kødet blev krydret med salt og peber og kom med på panden og stegte færdigt i lidt mere boullion. Lige før servering kom der en god sjat A38 i. Det blev til en meget lækker, cremet sovs.

    Af grøntsager lavede jeg et fad med pastinak, persillerod, selleri og kartofler i tern. Gav det lige et opkog og så ned i et ildfast fad, en lille bitte sjat olie og nogle krydderier på, og så ½ time i ovnen.

    Og så en ordentlig skudefuld råkost.

    Ja, det var lige en opskrift.
Log in eller Registrér for at kommentere.