Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille

Redigeret 30 april, 2009, 14:45 i Prævention
Hej.

Jeg var så uhedig at jeg glemte min p-pille igår aftes. Jeg tog den så snart jeg vågnede imorges; da var det bare efter de der 12 tolv timer, men faktisk kun en halv time efter de 12 timer.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide; hvor stor er chancen for at jeg er gravid? (det står der nemlig i brugsanvisningen, at jeg kan være) Og skal jeg bruge beskyttelse nu?

På forhånd tak!

Maja

Kommentarer

  • Indstillinger
    om du er gravid kommer vel lidt an på hvad der skete i aftes --men gå dog afsted hurtigst muligt og få taget en test
  • Indstillinger
    Du kan jo ikke få svar på en test allerede nu, men hvis der står i indlægsedlen, at de ikke er sikre med mindre du tager dem så præcist, så er det naturligvis det, du skal rette dig efter.
    Jeg vil tro, du tager nogle lavdosis p-piller, siden intervallet er så vigtigt - hvilket er fint nok, men hvis ikke de så er taget korrekt, bør man således bruge anden prævention, fuldstændig som der står i indlægssedlen.
    Dog vil jeg mene, du skal have været ret så heldig, hvis du skulle være blevet gravid.
    Heldig - eftersom du forhører dig om en chance for graviditet, meeen mon ikke du har ment risiko? :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.