Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trykskade på øjet ?

Redigeret 30 april, 2009, 13:11 i Åben debat om øjne
Hej netdoktor

Jeg var så uheldig, at for et par dage siden, da jeg spillede fodbold, at få en bold skudt hårdt lige ind på højre øje. Jeg kunne ikke se særlig godt de første ti minutter, og synet på øjet var som "når man har gnedet sig hårdt i øjnene", og det ser ud som om man ser sorte felter og "stjerner".
Jeg blev utroligt bange, specielt fordi jeg planlægger en karriere som pilot i militæret.

Synet er nu - efter 4 dage - helt normal, i dagslys! Men når jeg ser i mørke, er der et meget stort felt der er gråt og hvor jeg ingen bevægelse kan se med det højre øje.

Mit spørgsmål er, om dette "mørkesyn" vil blive normalt igen og om jeg bare skal vente og lade øjet hele efter slaget.

På forhånd mange tak!

Hilsen Alexander

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Alexander
    Problemet er, at vi ikke er netdoktor, men bare ganske almindelige mennesker, der skriver her. Jeg syntes, du skal gå til en øjenlæge og forelægge problemet, så du kan være sikker på, der ikke er sket en blivende skade. Har du noget med øjnene bliver du ikke pilot.
    Der skal ikke meget til, før man bliver kasseret.
    Du kan henvende dig til en øjenlæge uden henvisning fra lægen. Fortæl det er en skade, du gerne vil have kontrolleret, så undgår du halve og hele års ventetid.
    Måske vil øjenlægen have en henvisning, hvis det skal gå stærkt, det er jeg ikke klar over. Jeg har selv været hos øjenlægen akut med en skade og jeg have ikke henvisning. Det kommer sikkert an på den pågældende øjenlæge, men spørg . Det kan man sagtens. Og jeg syntes du skulle gøre det for en sikkerheds skyld.
  • Indstillinger
    jeg er helt enig med foregående svar ---hellere 1 gang for meget end 1 gang for lidt .,,,med at kontakte øjenlægen ---og du skal ikke vente .--men gøre det snarest
Log in eller Registrér for at kommentere.