Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ny eltroxin

hej er lige begyndt på ny eltroxin.nogen der ved hvor længe der går inden evt. bevirkninger kommer.og nogen der deler 50mik der ikke må deles .jeg har med de gamle taget 100 den ene dag og 125 den anden dag men altid været træt alligevel selvom blod prøver har sagt fine tal. kh lollipop 1961.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lollipop.

    Jo jeg deler. Får 800 pr. uge. Det er så 125 i 4 dage og 100 i 3 dage (sønd. - tirsd. og fredag). Sådan må det blive - der deles - men jeg vil absolut prøve at se, om jeg ikke kan få Glaxo til at fremstille 25 mikrog. i stedet for 50. Så skal de stadig kun lave to slags piller - men med en større fleksibilitet. Finjusteringen er det vigtigste for os!! Jo, jeg har haft symp. i.f.m. skift - og har det stadig - ømme muskler i benene, varmefølelse i hovedet, mere ondt i øjne/hoved og maven samt muskelsvaghed. Men mit stofskifte blev også forhøjet inden, jeg blev klar over, at Ny Eltroxin kan øge stofskiftet. ER nu sat ned og det går bedre (men kan stadig mærke "noget" - desværre).
  • Indstillinger
    hej skov
    Jeg tror ikke helt du kan sige at ny eltroxin forhøjet stofskiftet, derimod har det for mig, og flere andre, virket som om der skulle en større dosis til, i forhold til de gamle eltroxiner.
    jeg ville nu være utryg ved at dele pillerne, ja men pt. er der jo ikke så mange alternativer. Jeg spiser Euthyrox som jeg har bestilt via Goldpharma i Sverige, og det har jeg tænkt mig at fortsætte med ndtil min læge har fået en udleveringstilladelse igennem. Synes ikke jeg oplever bivirkninger til Euthyrox, men oplevede flere bivirkninger til ny Eltroxin (Er indberettet til Lægemiddelstyrelsen).
    Mvh. Gitte
  • Indstillinger
    Jeg var hos min alternative læge i torsdags. Hun havde lige fået brev fra GlaxoSmithKline vedr. ny Eltroxin. Hun spurgte om jeg ville se det, da hun vidste, at jeg havde været indblandet i sagen. Jeg fik det lige skimtet lidt, og kunne ikke helt lade være med "tage mig til hovedet" og grine lidt.
    Det mindede meget om indlægget fra Chila, som lød således:
    Det aktive stof T4 har et snævret terapeutisk indeks, dvs. der skal ikke ret meget under- eller overdosering til, før bivirkniger som følge heraf mærkes. Derfor er der også krav og regler for den såkaldte bioekvivalens af de forskellige formuleringer. Men studier har også vist at de forskellige formuleringer ikke er mere ens end, hvis man skifter mærke skal man titreres ind på ny. Med andre ord er den dosis som var nogenlunde optimal med et mærke ikke nødvendigvis den samme med et nyt mærke.
    Det samme skriver lægemiddelstyrelsen også, men de får jo også et beløb/sum fra producenten.
    Jeg syntes slet ikke, at vi der har oplevet bivirkninger p.g.a. ny Eltroxin skal affinde/affærdige os med dette svar!!!!
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.