Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

andre der har været indlagt?

Redigeret 27 august, 2009, 09:12 i Anoreksi

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej
    ja jeg har. mange gange. hvor er du indlagt?
  • Indstillinger
    Jeg har lige været indlagt i Brønderslev. Jeg synes ikke de hjalp mig med spiseproblemerne. Grunden til at jeg har taget på, er fordi jeg gerne ville udskrives igen. Men jeg har det meget svært med at være normalvægtig. Efter jeg blev udskrevet har jeg kæmpet meget med mig selv om jeg skulle spise eller ej.
    Hvor har du været indlagt? Har du følt det har hjulpet?
  • Indstillinger
    hej igen
    jeg har været indlagt mange gange på center for spiseforstyrrelser i århus (Risskov). og en del gange på medicinsk afsnit i århus.

    jeg er normalvægtig men har stadig store problemer med at spise.
  • Indstillinger
    Ved de så ikke en del om spiseforstyrrelser på Center for spiseforstyrrelser? Det gjorde de ikke der hvor jeg var indlagt. Og den første måned troede de at jeg var indlagt pga. skizofreni (hvilket jeg også har), indtil jeg sagde at det var spiseforstyrrelsen, der var værst på det tidspunkt. Det synes jeg var ret dårligt. Det var jo mine behandlere, der ville have mig indlagt, fordi jeg havde tabt mig. Det fik mig bare til at tænke: Jeg er ikke tynd nok, til at de tager det alvorligt. næste gang må jeg være tyndere...
    Hvordan har du problemer med spisningen?
    Efter jeg blev udskrevet har jeg spist normalt ca. halvdelen af tiden. Så min vægt har svinget noget. Jeg vil rigtig gerne leve sundt, men det er bare svært, når jeg allerhelst vil tabe mig.
    Hvordan har du det med at være normalvægtig? Du må da have været langt nede i vægt, siden du har været indlagt på medicinsk afsnit?
  • Indstillinger
    hje igen

    det længste jeg har været nede er 35kg (til 163cm). der blev jeg indlagt på medicinsk afdeling til opfedning. imine nyrer havde det meget hårdt fordi jeg ikke drak.

    min spisning nu er ikke okay. jeg spiser ikke nok, men taber mig mærkeligt nok ikke.

    jeg har det skidt med at veje så meget som jeg gør.

    hvordan har du det? og hvor langt er du fra normalvægtig?
  • Indstillinger
    Hej
    35 kg det er jo heller ikke ret meget. Min spiseforstyrrelse er nok lidt en blanding af anoreksi og bulimi. Jeg har haft ædeflip en gang imellem, men ikke så tit. Jeg har aldrig kastet op, men jeg har taget rigtig mange afføringspiller. Det laveste jeg har været nede på er 44kg. Sidste gang var jeg nok kommet længere ned, hvis ikke min mor havde overtalt mig til at blive indlagt. Jeg har en "drøm" om at komme ned på 38 kg. Ved godt det er forkert.
    Hvor lang tid har du været syg? og hvor gammel er du?
    Jeg er 26 år og for mig startede det for ca. 10 år siden.
    Jeg er kun et par kilo fra at være normalvægtig. Det bryder jeg mig bestemt ikke om. Jeg har fået at vide at jeg har et forvrænget selvbillede, har du også det? Jeg synes bare det er svært at tro på, at det jeg ser ikke er rigtigt.
    Får du noget hjælp, når du ikke er indlagt?
    Det lyder da lidt underligt at du ikke taber dig, når du ikke spiser så meget, men et eller andet sted, er det jo nok meget godt. Men det synes du nok ikke.
  • Indstillinger
    hej
    hvor høj er du egentlig?
    jeg har det rigtig meget svært ved at være normalvægtig. Ville ønske jeg kunne tabe mig lidt mere. bare ned til 50kg, måske 49 så det er i den rigtige vægtafsnit (dvs undervægtig).
    lige nu er jeg indlagt på voksenpsyk pga min skizofreni.
    hvad laver du til daglig?
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er kun 166 høj.
    Jeg har fået førtidspension for noget tid siden pga angst og skizofreni. Har du normalt et arbejde?
    Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil være undervægtig. Det har jeg det også bedst med. Jeg hader mit udseende lige nu.
    Har du det slemt med skizofrenien nu?
  • Indstillinger
    hej
    jeg er indlagt lige pt på voksen psyk. Det er pga jeg hører stemmer og lige pt kun vil tabe mig ikke holde vægten.
    Jeg får førtidspension, da jeg ikke kan arbejde.
    Jeg er meget ambivalent om hvad jeg vil. om jeg vil tage på og få det bedre. eller holde vægten og ikke kunne spise ret meget resten af mit liv. eller om jeg vil tabe mig og ende med tvagsernæring endnu en gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.