Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nogen der kan anbefale præperat mod depression???

Hey.
jeg er en ung kvinde på 25 og er nu igen ude i en pression... det er min 3. depression.
det har været på vej længe men efter jeg er blevet sagt op er det gået helt ned ad bakke.
jeg har søgt arbejde i 3 uger nu men ingen vil ansætte pga finans krisen og det forstår jeg godt... men jeg har virkelig brug for et job, noget der holder mig kørende hver dag så jeg ikk tænker over mine problemer.
jeg har før fået piller men følte ikk de hjalp.
er der nogen der kan anbefale nogen? nogen der er prøvet og virkelig virker, for jeg orker ikk at sidde i det længere.
jeg har snakket med mine læger flere gange men de siger bare at jeg skal holde op med at tænke over tingene og at det ikk er derpression.... men de sagde de også de 2 andre gange... men denne gang er det fast besluttede om at jeg skal klare mig selv, medmindre det bliver værre og at jeg selv kan komme frem til hvilken hjælp jeg har brug for... jeg har selv foreslået psykolog men jeg tror også at jeg har brug for piller igen...
er der nogen, der kan anbefale nogle piller der virker???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da jeg læste dit indlæg gibbede det i fingrene på mig for at svare. Da det problem du skriver om ikke er nyt for mig. Jeg føler ofte mange støder ind i dette problem med lægen siger dit og dat. men nu skal du høre min pige. der er lys forude! For det første vil jeg råde dig til at gå til lægen og bede om en henvisning til en psykiater. Det kan godt tage lang tid hvis man kommer på venteliste osv. men ellers ved jeg der findes nogle steder i danmark, som tager akutte psykiske ind. Jeg ved der er akutteam i odense, som kræver en henvisning fra din læge, sådan et akutteam er der også i kolding. Så det må der bestemt også være i resten af landet!
    Om ikke andet hvis lægerne du taler med er nogle fjolser, da søg ny læge. Det kan til tider være man ikke rent kemimæssigt forstår hinanden.
    Når vi taler om antidepressive midler, ved jeg der findes en folder på apoteket om depression hvor der står lidt om de forskellige midler, altså om det lykkepiller, antidepressiver og sådan. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der præcis står. men jeg synes det var rart at læse i den folder. Når man tager antidepressiver er uhyre vigtigt man tager piller, som anvist af lægen. Og dette skal foregår over en periode på min 3 mdr., da stoffet i pillerne skal have mulighed for at få optimal virkning. Mange tænker efter et par uger..--> De virker sgu ikk de piller her! - men det er vigtigt man giver dem en chance, det er noget kemisk som skal have lov at virke i hovedet, fordi det er der man mangler endorfiner. Nu ved jeg selvfølgelig ikke over hvor lang en periode du har taget dem i uden virkning.
    Nu til det sidste i dit spørgsmål.. Jeg har hørt meget godt om cymbalta. det er forholdsvis dyrt på markedet, men hvis man er medlem af sygesikring danmark dækker de en del. Cymbalta er nyt på markedet, så mange kender ikke til dem. Bivirkninger er større sved tendens.. Men det er da til at leve med tænker jeg, hvis man kan få det godt. Vi kommer ikke uden om at alle kemiske piller har bivirkninger.
    Jeg håber du kan bruge mit svar til noget.. :)
    Held og lykke med det...
Log in eller Registrér for at kommentere.