Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal skelen-opereres for 2. gang. (Spørgsmål t bivirkninger)

Redigeret 14 maj, 2009, 18:05 i Åben debat om øjne
Jeg blev for halvandet år siden, (i oktober 2007) opereret for min skelen i venstre øje. Fik at vide det var en rutine operation men at der selvfølgelig var bivirkninger som dobbeltsyn osv.
Da øjet stadig "svæver" en del, som min mor siger, har jeg snakket med lægerne om at blive opereret for 2. gang. Fik igår eftermiddag et opkald fra esbjerg sygehus om at de havde en tid til mig den 11 august i år og at jeg skulle ringe endelig besked om jeg ville eller ej.

Sidst jeg var inde og vi diskuterede om det endelige resultat, kom jeg med en klar udmelding om at jeg ikke var tilfreds. Min betingelse for at ville opereres første gang var at det kom til at se ordentligt ud for ellers måtte jeg acceptere det som det var. Men som det ser ud nu ville jeg ønske jeg ikke var blevet opereret, hvis det altså ikke kunne lade sig gøre 2. gang, men det har jeg så fået ja til nu.

Mit spørgsmål er om der evt. er nogen der ved hvilke bivirkninger der er og hvor stor risikoen er for at blive blind på det øje. Lægen snakkede nemlig om at han ikke ville operere hvis risikoen var for stor.
Det er en ting jeg har behov for at vide før jeg svarer ja til at lade mig operere igen.

På forhån tak

vh Camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg er selv blevet skel opereret 3 gange og mit råd er: lad være....
    Jeg blev opereret første gang som barn hvilket gik ok, da jeg blev ældre begyndte jeg igen at skele og fordi jeg var utilfreds med min skelen (som på daværende tidspunkt ikke var så slem, men alligevel slem nok for mig)blev jeg opereret igen, efter operationen havde øjet bare flyttet sig til den anden side, men denne gang var min skelen større end før. Jeg er nu blevet opreret igen og skeler stadig, så mit råd er lad være. Det du istedet kan gøre er at ringe til jeres tekninske skole eller tale med en optiker om at få nogle øjenøvelser, det kan muligvis hjælpe dig til at få mere samsyn. Andre har fundet denne metode behjælpelig.
    Jeg håber mit råd kan bruges.
Log in eller Registrér for at kommentere.