Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p-pille pause

Redigeret 10 juni, 2009, 14:21 i Prævention
Hej.
Jeg har besluttet mig for at prøve at holde en pause med p-piller. Jeg har lidt af svigen i skeden i lang tid nu, og lægerne kan ikke se noget. Jeg har hørt at p-piller kan have en indvirken på miljøet i skeden, så jeg har besluttet at prøve at holde en pause, for at se om det forandrer sig...
Men så vil jeg lige spørge om der er nogle der har erfaringer med at holde pause? hvor længe skal pausen varer for at det "virker" og hvordan vil min krop reagere når jeg starter igen? Jeg er bange for at tage på ved at starte igen. jeg har en kæreste og vi er rigtig gode til at tænke os om.. så det bliver ikke noget problem andet at vi lige bliver nødt til at vænne os til kondom i en periode.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er rigtigt fornuftigt at holde pause med p-piller en gang i mellem, så man kan finde ud af, hvordan kroppen fungerer uden kemiske hjælpemidler.

    Et halvt års tid vil sikkert være udmærket, så finder kroppen sin egen rytme.

    Mht at tage på, ja, så skal du vel være opmærksom på det fra starten og måske tænke lidt over din kost og motion.

    Jeg forstår ikke, hvad du mener med spørgsmålet om, hvordan din krop vil reagere, når du begynder på pillerne igen? Det bliver vel lige som det er nu, men forhåbentligt er du fri for de gener, du har. Måske du så i den forbindelse skal skifte mærke.
  • Indstillinger
    Hej..

    Tak for svar... undskyld den sene respons, men jeg har haft problemer med log in... jeg holder stadig p-pille pause, men smerterne er ikke væk. jeg har skrevet en indlæg, hvor jeg uddyber mit problem...
  • Indstillinger
    Nu vil jeg nævne noget for dig, som jeg ikke aner noget som helst om, men jeg vil foreslå dig at kigge i debatten "åben debat for kvinder" under "vulvodyni" - og der se, om der måske er noget, der rimer i dit tilfælde.
    Jeg skriver sådan, fordi jeg har set andre foreslå det, når nogen har skrevet ind om smerter ved samleje. Jeg har også forstået, at det altså ikke er noget læger umiddelbart tænker på, når man kommer og spørger.
    Det er, så vidt jeg har forstået, ikke en sygdom, der er helt nem at behandle, så jeg håber bestemt ikke for dig, at det er det, men jeg synes, det er værd at finde ud af. Om ikke andet, så er det et sted at starte.
Log in eller Registrér for at kommentere.