Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det bulimi eller?

Redigeret 30 august, 2009, 09:36 i Bulimi
Jeg har i en del uger kæmpet meget med maden. Jeg spiser ikke særlig meget fordi jeg simpelthen mister lysten når jeg lugter mad eller ser mad. Jeg begyndte lige pludselig at spæne ud på toilettet for at lette trykket og det resulterede i at jeg sætter 2 fingre i halsen. Følelsen af at være mæt men ikke have noget i maven giver mig styrke.
Jeg prøver at spise så lidt som muligt for at tabe mig og det går også ok, men nogle gange får jeg bare ustyrlig lyst til slik og når jeg så endelig har spist det, har jeg det så dårligt med mig selv og straffer så mig selv fordi jeg hader at jeg gør det.
Jeg overspiser ikke rigtig, tvært imod, men vil mene at mine opkastninger gør at det er bulimi og ikke anoreksi, eller er jeg forkert på den?

Samtidig med det her, så døjer jeg tit med kvalme, sure opstød og syre smag i munden, hvilket gør at jeg tit bare sætter 2 fingre i halsen for at lette trykket.

Er det bulimi, eller er jeg bare helt forkert på den??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg tror, for at det skal være bulimi, så skal du have en form for ædeflip. Ellers er det nok mere anoreksi. Men man kan jo også have ædeflip i slik. Ved ikke om du spiser voldsomt meget, når du spiser det?
    Men altså nogle anorektikere kaster også op.
  • Indstillinger
    hej
    det er anoreksi du har og ikke bulimi. Ved bulimi skal man have ædeflip. dvs ikka have kontrol over hvad og hvor meget du spiser. Nogle kaster så op bagefter, andre tager afførringspiller, men nogle slet ikke gør noget.

    jeg har selv anoreksi og har kastet meget op, men jeg har ikke ædeflip.
Log in eller Registrér for at kommentere.