Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tre urenheder der ikke har villet gå væk i månedsvis.

Redigeret 25 april, 2009, 08:04 i Bumser
Hej Netdoktor

Jeg har et problem med nogle urenheder i mit ansigt, og jeg er begyndt at blive lidt nervøs for dem. :(

Jeg havde for mange måneder siden en stor ubehagelig hudorm på mit højre næsebor, som jeg har til vane at presse på i min natlige tur til badeværelset for at gøre mig sengeklar.

Desværre udviklede det sig senere til en rød prik som har siddet det samme sted lige siden. Den bliver hverken større eller mindre, og den gør kun ondt hvis man piller i det. For nogle måneder siden forsøgte jeg at rive den til blods i håb om at det var noget som huden kunne klare ved at generere ny hud, men den blev gendannet i helt samme form som før.

Udover den har jeg to større prikker på panden og lidt under mit højre øje, ind mod næsen. De er på størrelse med en mindre bums, og heller ikke disse bliver hverken større eller mindre, og når jeg trykker på dem kan jeg mærke at der er noget hårdt bag ved dem - men de kan ikke trykkes ud.

Alle tre urenheder har siddet i flere måneder efterhånden - er der nogen der ved hvad det kan være, og hvordan jeg får det væk? Jeg er 25 år og begynder at føle mig som en teenager igen - det ser ikke pænt ud!

Mht. hygiejne vasker jeg altid mit ansigt med facewash og facescrub fra matas når jeg er i bad, og det plejer normalt at efterlade min hud pæn og ren.

Mvh
Michael
Log in eller Registrér for at kommentere.