Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tandkød slutter ikke tæt

Jeg har for et par måneder siden fået en rodbehandling og en krone på min venstre fortand efter tanden knak over på midten, men jeg har aldrig været helt tilfreds med resultatet. Tanden i sig selv ser fin ud, men når jeg smiler stort afslører jeg en noget uheldig grå kant der går mellem slutningen af kronen og op til tandkødet. Hvad, nøjagtigt, der er i det lille mellemrum ved jeg ikke, men tandkødet over mellemrummet synes også at være lidt mørkere og blåligt i forhold til nabo-tanden. Jeg var oppe ved tandlægen cirka en måned efter behandlingen for at høre om den så normal ud, og han mente selv at den udviklede sig som den skulle, men jeg er altså stadig ikke helt tilfreds. Hvad skal jeg gøre i den her sag? Er det normalt at der kommer sådan en kant omkring en metalprocelænskrone?

Venlig Hilsen
Tommy

Og på forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tommy.
    Det er helt normalt at en Metal Keramisk krone (MK) ser sådan ud.
    Det er til gengæld rigtig dårlig vejledning fra din tandlæges side at lave sådan én. Det du kan se er metal kernen inden i kronen. Der findes fuldkeramiske kroner der er ligesågode og MEGET pænere til næsten samme pris. Hvis den fuldkeramiske krone HAR været på tale, så har du valgt forkert for at spare et par hundrede. Hvis den ikke har været på tale synes jeg du skal bede din tandlæge lave kronen om til en sådan og så betale differencen.
    Faktum er at den krone du har nu nok aldrig bliver pænere...
Log in eller Registrér for at kommentere.