Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Novynette

Redigeret 7 april, 2011, 09:47 i Prævention
hej jeg fik p-piller novynette fra læge og det er først gang jeg skal tage p-piller..
er nogen her inde tage novynette??

eller nogen er jer anmbefalder jeg skal tage andet mærke...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg tager novynette og har gjort det i et års tid nu. De fungerer fint for mig. Jeg har ingen problemer haft. Apoteket spurgte mig en dag jeg skulle hente flere piller, om jeg ville have et andet mærke (tror de skal spørge om man vil pga. pris), men jeg beholder novynette. Der er jo ingen grund til at ændre det, når det nu fungerer godt. Så thumbs up her fra.
  • Indstillinger
    dejlige at høre.. ja det rigtigt hvorfor skal man skift hvis det er go..
    tak for svaret
  • Indstillinger
    Heey. Skal man have recept på de pilller? og kan man godt tage dem, hvis jeg kun tager piller pga menstruation. Jeg vil kun tage dem pga smerterne, fordi er stadig jomfru. Er det muligt?
  • Indstillinger
    JA, man skal have recept på p-piller!

    Hvis du har så kraftige menstruationssmerter at du mener der er behov for anden lindring end panodiler skal du snakke med din læge!

    Personligt vil jeg mene at det er bedre at du får et kraftigere smertestillende middel (end dem man kan få i håndkøb) end at du får p-piller.

    P-piller indeholder hormoner, og når du ikke har en kæreste du dyrker sex med er der ingen grund til at fylde dig med hormoner.

    Og du skal bruge kondom når du engang har sex - indtil du har en fast kæreste (som er testet for kønssygdomme og ikke fejler noget).
    Du kan læse om prævention her: http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=162
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne lige kommentere de første indlæg i tråden fra 2009 angående det at få et andet præparat på apoteket end Novynette.

    Det er helt korrekt hvad der står om at de på apoteket spørger på grund af prisen - MEN de alternativer de har er med det samme virksomme stof, så det er ikke noget med at det er en anden slags medicin; forskellen er prisen.
Log in eller Registrér for at kommentere.