Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pollenallergi eller forkølelse?

Redigeret 13 juli, 2009, 12:42 i Allergi
Hvordan kender man forskel? Jeg spørger fordi jeg ikke kan forstå hvis min allergi i år skulle være blevet så meget værre end den plejer. Har normalt lidt symptomer ved birkepollen med kløende øjne og nysen og holder mig normalt fra nødder og grønne æbler da disse forværer symptomerne men i år (dvs. lige nu) har jeg kradsen i halsen, tilstoppet og løbende næse osv. Det ligner en forkølelse til forveksling, men kan dette også være allergien, der går amok?

Jeg tager Benadryl og Flixonase men synes ikke det har den store effekt.

Nå men mit spørgsmål er vel egentligt: Hvordan føles meget slem pollenallergi? Eller er det mon bare en forårssnue jeg har reddet mig her midt i birkepollensæsonen (hvilket jeg inderligt håber...)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Meget slem pollenallergi føles som influenza, voldsom forkølelse med helt stoppet hoved. I gamle dage kaldte man det "sommerforkølelse" og sagde, at man først slap af med det, når det blev efterår...

    Det kan vel være, at din allergi er blevet værre - men det bør du nok lade lægen afgøre. Og det vil nok være en god idé at gå til læge, så du kan få din medicin set efter.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Symptomerne er stilnet lidt af men får alligevel en tid til lægen. Havde aldrig troet man kunne få det så skidt af pollenallergi. SUK!
  • Indstillinger
    Hej
    døjer også med pollen allergi. Men nogen år er det ikke så slemt som andre. Nogen år kan jeg klar det med de almindlig håndkøbs medicin andre gangen får jeg en sprøjte mod det. Og andre gange igen skal jeg bruge begge dele et år fik jeg også astma af det. Og ja man føler sig influence ramt.
    Jeg er overfølsom for græs elm og brik, så du kan være lidt glad hvis dit kun er brik for hvis jeg husker er rigtigt er det værst først på året, mit strækker sig næsten over hele sommeren.
    Håber du kan brug noget af dette.
    Hilsen Hanne
  • Indstillinger
    Jeg lider både af pollenallergi og madallergi. Mit har været utrolig slemt i år og jeg får både specielle øjndråber og astmamedicin. Pollentallene er vidst også høje i år og din reaktion kan sagtens svinge år til år.

    :)
Log in eller Registrér for at kommentere.