Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Grød/Mos

Redigeret 2 maj, 2009, 15:39 i Små børn
Har et barn som ikke gider flaske mere.. 11 uger gammelt.. Andre i samme situation? Hvad gør i ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej..
    Han/hun er nok inde i den periode med appetitspring!!?? Det tager som regel nogle dage, hvor de ikke spiser så meget og nogle perioder sætter de det op. Har du talt med læge/sundhedsplejersken?? Du må for gudsskyld ikke allerede gå igang med grød/mos, det er tarmene slet ikke modnet til endnu....
    Men, kender udemærket dit problem, jeg har det med ske maden i øjeblikket, næsten ingenting af det og meget lidt mælk (mme)
    Skriv igen med hvad du finder ud af..

    Mvh Momse1
  • Indstillinger
    Jeg har snakket med Sundhedspejersken.. Hun siger jeg skal give lidt grød, et par teskefulde om dagen - ikke det store måltid.... Så barnet blev mæt... Men stadig give flaske.. Flasken kan bare ikke bruges, har prøvet at give med ske og glas.. ikke noget hit.. hovedet hun bare.. som sundhedsplejersken sagde, jeg skulle ikke presse hende, hun er jo sulten... Flasken er bare ikke noget ved mere...
  • Indstillinger
    For hun kun flaske eller/også bryst? Har du prøvet at skifte mme? Den der hedder `baby mælk`er lidt sødere i smagen også nan, måske det var værd at prøve? Hvor meget drikker hun i døgnet? Tager hun på- trives hun?
  • Indstillinger
    Jeg er lidt chokeret over at sundhedsplejesken har sagt du skal give lidt grød. Det er jeg meget imod. Deres krop er slet ikk udviklet til at fordøje grød endnu. Prøv med en anden slags modermælkserstatning, og tilbyd mange gange. Hvis barnet græder meget kunne det tyde på ondt i maven, så spørg evt. din læge.
  • Indstillinger
    Hej Ditlev
    Hvordan går det med din datter?? tager hun flasken eller for hun allerede skemad??
    Hvad med at gå til lægen med hende når hun skriger sådan eller evt KST??
    For hun vil da skrige mere hvis du giver hende skemad, som hendes organer slet ikke er parate til.....
    Håber at høre GODT nyt fra dig...

    Mvh momse1
Log in eller Registrér for at kommentere.