Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Cutting

Redigeret 10 maj, 2009, 06:49 i Selvskade
Hej

Jeg er en såkaldt cutter...
Nu har jeg siddet i næsten en time herinde for at finde nogen relevante artikler om cutting da jeg gerne vil vide mere om min såkaldte sygdom..
Det er dog IKKE lykkedes mig.. Jeg får alle mulige gamle artikler fra forældre osv frem men INTET fra doktor 'hansen' frem.. Troede denne side var der for den skulle hjælpe.. Den hjælper IKKE mig når jeg kun kan læse om andres oplevelser om cutting.. Har brug for at læse lidt lægelige råd og ikke andet p...
Det burde ikke være så svært at finde svar på ens problemer.. Jeg ved hvad der er med mig, men det er sgu ikke alle der ved det.. Drop alle artiklerne og drop det fact at det tager 4 dage at få svar på ens problemer...

Den her side er l.. i mine øjne!

Til forældre med børn der er cuttere.. Skriv til mig hvis i vil have svar på noget, jeres børn ikke kan give jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    jeg er i øjeblikket igang med at skrive bachelorprojekt om cutting og selvskadende adfærd sammen med 2 medstuderende. Jeg vil anbefale dig at læse "Når det skærer i hjertet" af Anna Lynge og Maibritt Linde. Det er en letlæselig bog som både forklarer noget om grundene til at skærer i sig selv, og hvad du skal gøre for at få hjælp/gode råd/behandling som veninde eller pårørende men også til de personer, som skærer i sig selv for at håndtere svære føleleser/tanker i tilværelsen. Derudover kan man også oprette sig som bruger på girltalk.dk og få svar på spørgsmål, gode råd af de rådgivere som er tilknyttet og har stor viden omkring f.eks cutting. Jeg håber for dig at du finder et alternativ til at håndtere din tilværelse, for selvskade og cutting er en dårlig løsning. Jeg har fuld forståelse for at man kan føle at livet gør ondt og at det kan være vanskeligt at tacke svære følelser, men der findes en anden udvej. Så fat mod . . Tanker fra den pædagogstuderende
  • Indstillinger
    Hej.

    jeg er selv cutter.
    Jeg tænker over hvilke informationer du søger efter???

    vh sister78
  • Indstillinger
    Jeg tror en af grundene til at der ikke er offentlige artikler omkring cutting, er at det egentlig ikke er en sygdom, og at det er meget forskelligt hvorfor folk gør det.
    Nogen gør det for at få opmærksomhed, men der er også mange der gør det, fordi det gør virkelig ondt indeni (Deriblandt mig)

    Hvis du har lyst til at snakke med nogen om det, så skriv til mig på hendeddensoede@gmail.com
    Ps. Jeg er en pige på 17, som har skåret i mig selv siden jeg var 12, men er dog stoppet nu.
Log in eller Registrér for at kommentere.