Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vægtøgning efter et år

Redigeret 30 april, 2009, 01:46 i Åben debat om rygestop
Er der nogen, der har oplevet vægtøgningen først er kommet et år efter rygestop ? Ændringen i stofskiftet/evt. vægtøgning burde kommet hurtigere.

Jeg stoppede ifm akut indlæggelse og hjerteoperation. Alt er gået fint og jeg har ikke røget i 15 måneder og har ikke længere trangen.

Min vægt har været uændret i 20 år. Jeg har ikke "trøstespist" men derimod haft stor glæde af at have Piet Heins elipseæg i lommen. Når trangen til en cigaret kom sad jeg og nulrede ægget i hænderne.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu vil jeg lige spørge dig; din vægt har været uændret i 20 år - Hvor gammel er du?

    Og - i øvrigt hvor voldsom er din vægtstigning så?

    Jeg spørger, for sådan havde jeg det også - altså bortset fra at jeg desværre ikke er holdt helt op med at ryge; men jeg vejede det samme fra jeg var 17 til jeg blev 40 (selvfølgelig borset fra børnefødsler). Efter jeg fyldte 40 er jeg lige så stille steget i vægt, og jeg har mange gange fået at vide, at det ganske enkelt er noget, der sker i den alder - disse kilo kommer listende, uden man i øvrigt overhovedet har ændret på kost eller noget.

    Der sker altså noget med ens krop, når man bliver omkring 40 år - så er det muligvis der, du er? Umiddelbart vil jeg således ikke mene, det har noget som helst med rygestop at gøre.

    Ellers ønskes du et stort tillykke med dit rygestop.
  • Indstillinger
    Stofskiftet ændrer sig når man stopper med at ryge så der kommer under alle omstændigheder en lille vægtøgning, flere siger at man automatisk tager ca. 2 kg på uden at spise mere og dem kan man hurtig blive kvit igen med mere motion, personlig tror jeg at dem der tager meget på har fået en anden lille last f.eks pastiller/slik hvad jeg godt kan forstå, det er da også sundere end tobak.
    Mvh sysser
Log in eller Registrér for at kommentere.