Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

FØLER DU UBEHAG VED AT TAGE MEDICIN - KOSTTILSKUD !

Redigeret 22 april, 2009, 02:01 i Vitaminer og mineraler
Hvis du føler ubehag ved at tage din medicin, kan det være at du er ikke kan tåle et af tilsætningsstofferne !
Check hvad din medicin indeholder, find ud af om du kan få et præparat med samme virkning (virkningsmæssig hovedbestanddel) , men med mindst mulige antal tilsætningsstoffer (farvestoffer o.a.)
Der er mange der er allergisk over for f.eks. Titandioxid (E 171)(kan vise sig som diarre, kramper, o.a.)
Titandioxid (E 171) er et hvidt farvestof, som anvendes mange steder bl.a. i medicin, vitaminpiller, levnedsmidler (f.eks. slik, læskedrik), kosmetik (f.eks. solbeskyttelsescremer),vaskepulver og malerfarver.
Hvad laver det så i pillene , det får dem til at se pæne hvide & attraktive ud.
Den eneste måde at vende producenter af med at putte allergi fremmende
tilsætnings stoffer i pillerne er at fravælge disse, hvis man er i tvivl om man kan tåle det.
Jeg har prøvet at kontakte Sundhedsministeren uden anden resultat end at, jeg fik at vide at alle tilsætningsstoffer, der er godkendt til at putte i fødevarer ogsaa er godkendt til at komme i medikamenter.
Men det %-vise indhold af farvestoffer i piller må da være forholdsmæssig større end i madvarer.
Brevet & svar kan ses på min hjemmeside under PARKINSON.

http://home20.inet.tele.dk/homepond/index.html

Mvh MITZtim0
Log in eller Registrér for at kommentere.