Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mens 16 dage i hinde af blod?

Redigeret 23 april, 2009, 11:26 i PMS og menstruation
Nu har jeg haft mens i 17 dage ...det niver lidt og så kommer der blod ud i hinde eller om man vil klumper.

Jeg er 47 år hvordan kan det være at jeg bløder så meget? Jeg spiser p piller for at styre min mens men det her hvad er det dog?

Det har været sådan før adskillige gange

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mambo
    Først og fremmest: bestil en tid hos din læge.
    Du skriver ikke så meget, så jeg gætter mig lidt frem.
    Jeg vil tro, pga din alder, at du kan have fibromer i livmoderen (ikke spor farligt), dette gør, at man bløder rigtig meget, og at blodet ikke kan kommer ordentligt ud, men samler sig i livmoderen mellem folder og fibromer. Her størkner det delvist, inden det bliver presset ud. Livmoderen arbejder på at skubbe det delvist størknede blod ud, nærmest som veer, det er det der niver.
    Det kan hjælpe at bevæge sig, gå tur, gør rent, gør gymnastik, for at lette blodets afløb.
    At bløde så længe er dog ikke normalt, heller ikke selvom du formentlig nærmer dig overgangsalderen om få år, så derfor, til lægen med dig..
    De bedste hilsner Anette
    Lad mig vide hvordan det går
  • Indstillinger
    Hej Anette,

    Nu har jeg være inde og kigge på det her fibro osv...og det er de nøjagtige symptomer vi skriver nu dag 20 snart og jeg bløder stadig..med timers mellemrum.

    Jamen det er da det!

    Må ringe til min læge i morgen men vil nødig opereres dér da jeg synes de er nogen klamphuggere en gang imellem - så det er jeg lidt bange for.

    Tak for dit svar og det er det - der er også andre symptomer som hyppig vandren på toilet osv..Ja ja suk
  • Indstillinger
    Hej igen Mambo
    20 dage!!! Det kan vist kun gå for langsom med at komme til lægen. Jeg vil tro din blodprocent er alt for lav.
    Du skal formentlig straks i gang med jern tilskud, og jeg håber din læge vil henvise dig med det samme til en gynækologisk afdeling, så du kan få kigget på det.
    Afhængig af, hvor store og hvor mange fibromer der er tale om kan du blive tilbudt alt lige fra en udskrabning, medicinsk behandling til fjernelse af livmoderen.
    Det er en god ide at læse lidt mere om det inden, så du er forberedt, og selv kan være med i den beslutning der skal tages.

    De bedste hilsner Anette
    Skriv endelig når du har være til lægen
  • Indstillinger
    Hej Anette,

    Nu har jeg så været til lægen, idag, og er derfra blevet henvist til en kvindelig gynækolog, der kan scanne mig. Da jeg sidst var til check (som man skal hvert 2 år ) var der ikke noget - men de her blødningsforstyrrelser har jeg haft i laaaaaang tid.

    Jeg har været inde og læse om det du skrev, men vil læse om det igen. Meget man ikke bare selv skynder sig afsted men der skal et vildtfremmed mennneske til - før man kommer til lægen.

    Men jeg tror det er det du skrev..det minder da om det!

    Øv

    Venlig hilsen Mambo
Log in eller Registrér for at kommentere.