Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine og svimmelhed/kvalme efter rutchebane i tivoli..?!

Redigeret 23 april, 2009, 06:25 i Hovedpine og migræne
Søndag den 19. april var jeg en tur i Nordens Tivolipark der havde stillet op på dyrskuepladsen. Det skulle være en hyggeeftermiddag med en kammerat, hans søn og min datter der er jævnaldrende.

Efter de havde prøvet et par ture sammen ville de have os forældre med i en forlystelse og heldigvis for det...!! Den tur trak tænder ud... den slyngede os så hårdt rundt at det føltes ekstremt ubehageligt i kroppen, så meget jeg simpelthen fik frygt for at skulle besvime, det føltes meget uvirkeligt og sundhedsskadeligt.

Efter turen var jeg meget dårlig tilpas i kroppen og kunne ikke rigtig komme til mig selv. Jeg synes ikke jeg er kommet ovenpå endnu og har fået symptomer jeg aldrig før har haft.
Jeg har haft en frygtelig dunkende hovedpine med lysoverfølsomhed, kvalme og svimmelhed, i dag på arbejde var jeg ved at besvime under et "anfald"

Det er meget ubehageligt og egentlig ret skræmmende nu jeg aldrig har lidt af hovedpine eller taget smertestillende medmindre jeg har lagt meget syg, som jeg sjældent er. Man bliver jo helt skræmt når man hører om hjerneblødninger, forhøjet blodtryk og alle de ting man forbinder med hovedpine.

Håber nogen kan berolige mig eller skubbe min mås til lægen...

Mvh
void99

Kommentarer

  • Indstillinger
    For nogle år siden var min mand og jeg på ferie sydpå, og der var et tivoli med bl.a. en forlystelse, hvor man blev spændt fast og så røg langt pokker i vold op i luften ved hjælp af en stor elastik. Jeg var noget betænkelig og havde bestemt ikke lyst til den slags, da jeg har en ledsygdom og ikke følte, det kunne være specielt sundt for mig.

    Heldigvis stod der et skilt, hvor på der var nævnt at hvis man fejlede eller havde problemer med ..... og så ellers en lang række ting, bl.a hjerte, blodtryk, ryg, led osv - ja, så skulle man afholde sig fra dette.

    De der vilde ting er ikke særlig gode, hvis man har bare den mindste smule, så jeg kan levende forestille mig, at du måske har bare en anelse f.eks. med dit blodtryk, hvilket er ganske normalt, når man ikke er 17 år mere, generelt behøver det ikke være et problem i hverdagen, men når man udsætter sig for noget ekstremt, ja, så kan det sagtens udløse netop f.eks. hovedpine og svimmelhed.

    Jeg undrer mig over, at der ved den forlystelse ikke var opsat et skilt med advarsel??

    Umiddelbart er det nok ikke så galt, men på den anden side, hvis du nu i flere dage har følt dig utilpas, så er det vel meget fornuftligt lige at få checket blodtryk, blodprocent, hjertelyd osv.

    I øvrigt - hvor længe er det siden, du sidst lige har fået det gjort? Så måske der her er en udmærket anledning. Du ved jo, at hvis der skulle være noget, så kan det ramme som lyn fra himlen, så jo - smut du hen og få et 10.000 km's eftersyn. Det er mit forslag.
Log in eller Registrér for at kommentere.