Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Datter der er cutter

Redigeret 27 juni, 2009, 10:54 i Selvskade
Hej... Jeg har en datter der cutter... Dette er hun begyndt på - Efter at hun er blevet uretmæssigt fjHernet hjemmefra af kommunen.
Hun gør det KUN oppe på opholdsstedet... og Kun når hun er ked af det og bare vil hjem til mor...!
Hun skærer i sig selv for "at flytte smerten".... den indre smerte.. som er så stor at hun ikke kan rumme den...
Kommunen og opholds-stedet vil MEGET gerne "behandle symptomerne" men IKKE se på ÅRSAGEN dertil.... ÅRSAGEN er at de har fjernet hende fra hendes trygge hjem og hendes mor.
Hun har skåret både på arme og ben.... der er snart ikke et sted hun ikke har skåret...
Hun startede på det for et halvt år siden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa, Jeg arbejder dagligt på et opholdshjem, jeg syntes du skal klage over afgørelsen, hvis din datter er fjernet uden grund, hvilket for mig lyder mærkeligt, der skal dog noget til inden kommunen fjerner den unge.er din datter ikke tilknyttet børne og unge psy, samt psykolog, så må de jo handle, ud fra hvad din datter siger der er galt, og hvordan hun har det, de skal jo hører hende, Mange hilsner Anette
  • Indstillinger
    "flytte smerten" bliver ofte brugt som grund til at mennesker skær i dem selv. Og derfor vil de fleste, hvis man spørger dem, også give denne besvarelse på hvorfor de gør skade på dem selv.

    Det er imidlertidigt ikke altid rigtigt, men en nem måde at få folk til at stoppe med at spørge ind til det.

    Det kan være frustration over at skulle være et nyt sted, det kan være frustration over at hun føler hun har skuffet dig ved at blive fjernet hjemmefra, det kan være at hun gør det for at få opmærksomhed hvis hun ikke får nok opmærksomhed på hendes opholdssted. Du skal tænke på, at HVIS hun har det dårligt hjemme (jeg kender ikke jeres situation og hvorfor hun er blevet fjernet - så dette er ikke en fordømmeelse af dig: men giver mine meninger omkring hvad der KAN være galt) - så er det en dårlighed hun er vant til. Og når hun så bliver flyttet til et andet sted, hvor hun også har det dårligt - så er det en ny dårlighed hun bliver udsat for og derfor skal hun finde en metode at kapere det på: at skære i sig selv. Det betyder ikke at hun nødvendigvis ville have det bedre et andet sted.. Jeg har en gammel veninde der skar i sig selv for at få opmærksomhed, fordi hun havde en psykisk lidelse der gjorde at hun ikke kunne få opmærksomhed nok - og derfor gik til ekstremerne for at få den.

    Personligt skar jeg i mig selv fordi jeg kom af med frustrationer, og vrede. Fordi jeg ikke følte mig god nok og derfor følte jeg fortjente at få smerte. Fordi jeg gjorde ting som jeg fortrød - og derefter skar i mig selv som afstraffelse.

    Så jeg tror ikke det KUN er pga hun er fjernet fra hjemmet, men at der ligger mange ting bag.. Mest af alt SØRG FOR AT HUN IKKE ER ALENE! Hvis hun bliver beskæftiget konstant kommer tankerne hurtigt væk fra det.

    Men hvis hun er blevet fjernet på forkert grundlag så synes jeg helt bestemt at den sag skal tages op i amtet. Men det er ikke nødvendigvis grunden til at hun skær i sig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.