Øjenproblemer efter radioaktiv jodbehandling.
Hej Alle.
Jeg har efter radioaktiv jodbehandling fået problemer med mine øjne. Mit stofskifte blev desværre alt for lavt, efter behandlingen, og nu tørre mine øjne helt ud og bliver røde. Er der mon nogen derude, der kender til det problem også, og bliver det bedre. Bruger Viscotears til at smører med, men håber ikke det skal være permenent.
Hilsen Jette Larsen
Jeg har efter radioaktiv jodbehandling fået problemer med mine øjne. Mit stofskifte blev desværre alt for lavt, efter behandlingen, og nu tørre mine øjne helt ud og bliver røde. Er der mon nogen derude, der kender til det problem også, og bliver det bedre. Bruger Viscotears til at smører med, men håber ikke det skal være permenent.
Hilsen Jette Larsen
Kommentarer
hej fra susanne12
Tak for dit svar, selv om det jo ikke ligefrem er opmuntrende. Det er dog stadig rart, at hører om andres erfaringer. Skal på endo. i morgen er spændt på hvad min læge har at sige.
Skal nok melde tilbage hvis der er håb forude.
Hilsen Jette
glæder mig til at høre hvad din endo. siger til de øjne problemer,min sagde at det kunne nok ikke hænge sammen med stofskiftet,men hvad skal det ellers være, alderen måske???nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg runder 43 snart,
øjenlægen sagde at kunne godt være stofskiftet,da det giver mange underlige bivirkninger med sig, men at han ellers ikke kunne sige hvorfor nogle får tørre øjne.
så venter spændt at høre hva du skriver om det.
hej hej fra susanne12
Så er jeg tilbage , med lidt opmuntring fra min læge på endo. Han siger, at de tørre øjne er et symptom på stofskiftesygdom, det kan vise sig på mange måder, een af dem, som det vi to har. Det menes, at det er antistoffer der angriber skjoldbrugskirtlen, og at øjnene reagerer på disse antistoffer. Det er altså ikke den radioaktive jod, der er skyld i dette symptom, men det kan dog muligvis godt have fremskyndet det. Deres erfaring er, at det vil forsvinde igen, men vi skal have tålmodighed. Man skal dog være opmærksom på, om man kan bevæge øjnene ordentligt, altså op-ned og sidelæns, for hvis øjet hæver, skal der behandles yderligere.
For mig var det altså en god dag på endo, håber det har givet dig lidt opmuntring også.
Masser af hilsner fra Jettel4
Ps jeg er 44... :-)
Der findes et narurprodukt der hedder Membrasin, det styrker slimhinder over alt i kroppen også øjets slimhinde. Min mand har problemer med "stofskifte øjne" og har mærket bedring når han har taget Membrasin. Padderokke te er også meget effektiv( kan købes hos Matas) kommes på vatrondeller (kold te ) og lægges over øjenene flere gange daglig - er meget effektiv imod hævelser og giver ro i øjet : )
God fornøjelse : )
Kh Lis
Tusind tak for dit svar. Det skal bestemt prøves :-)
God weekend
Hilsen Jette
Jeg har haft for lavt stofskifte i lidt over 1 år og her de sidste pår måneder er mine øjne begyndt at svide voldsomt meget, nogle gange bliver det ene øje meget rødt. Jeg er ikke behandlet med radioaktiv jod. Jeg ved ikke om det er de samme symptomer. Men jeg synes at det bliver værre og værre med mine øjne.
Har I overvejet, om jeres øjenproblemer kunne skyldes bivirkninger ved den nye Eltroxin!
En af de anmeldte bivirkninger er øjensmerter!
Hilsen Inge
Det kunne det måske godt være, men jeg skiftede til euthyrox 2.04.09 men der går måske længere tid før den nye eltroxin er ude af kroppen. Den medførte mange bivirkninger på mig, derfor skiftede jeg også til euthyrox, efter at have læst om andre som havde det på samme måde herinde. Det har jeg været rigtig glad for.
Ja, der går 5 uger fra præparatskift - til du skal tage nye blodprøver.
Ja, jeg undrer mig stadig over, hvad der skyldes ved ny Eltroxin, siden så mange får bivirkninger.
Som Jeg tidligere har skrevet, er ny Eltroxin tilsat talcum. Talkum er et mineral. Forarbejdning fjerner en række spor mineraler fra talcum, men ikke særskilte minut Fibers der er meget lig asbest.
Jeg tænker selvfølgelig på, ikraft af, at jeg har tungmetal forgiftning, om det kan være grunden til at jeg ikke kunne ny Eltroxin?? Mon der er flere som egentligt har en forhøjelse af tungmetaller?? Tungmetaller kan ikke ses ved en blodprøve - kun hvis det er en akut forgiftning - men ellers lejrer det sig i led, muskler og organer.
Jeg skriver lige linket igen til talcum:
http://translate.google.dk/translate?hl ... %26hl%3Dda
Kærlig hilsen Anemonen