Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Afføringspiller

Redigeret 28 november, 2009, 16:06 i Bulimi
Hej
Jeg læste her på netdoktor omkring, hvad der kan ske hvis man misbruger afføringspiller (under sygdomsbeskrivelser). Jeg vidste godt at det ikke er sundt, men jeg blev overrasket over hvor galt det egentlig kan gå. Der står bla.a. at man kan få hjertestop. Så nu går jeg og er bange for pludselig at dø. Det er ret skræmmende, men alligevel fortsætter jeg med at tage pillerne.
Er der nogen der ved om det er værre jo flere man tager? Om der er større riciko ved at tage 35 stk. i forhold til 10 stk.?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har selv været på aff. piller og kan kun sige dårligt om det. Det ødelægger tarmene så meget at når du stopper på dem så ender du med den største forstoppelse ever. Jeg havde så ondt i maven at jeg tit lå på badeværelses gulvet krampet sammen fordi smerterne ikke ville forsvinde. Der gik faktisk måneder før jeg havde alm. aff.

    Jeg tror at aff. piller skader uanset mængde, så hvis du kan, så stop i tide.

    Jeg ved at et større forbrug af pillerne kan skade tarmene, du kan ende med stomi (pose på maven hvor din aff. ender i fordi dine tarme er ødelagte og ikke fungerer mere), hvis det går helt galt. Du kan blive dehydreret og ja, det kan i den lange ende gøre at du kollapser og uden hjælp kan dette fører til hjertestop som du selv skrev.

    Håber at du er bleet klogere efter denne besked, ellers kan jeg kun sige til dig: Du kan dø af det i sidste ende.
  • Indstillinger
    nogen der ved hvor gammel man skal være for at købe afføringspiller på apoteket?? jeg er selv 13, kan jeg så købe dem??

    håber nogen kan hjælpe
  • Indstillinger
    hvorfor skal du købe afførings-piller spis groft rugbrød og og masser af rå grønsager ---det tager du ikke på af --du ødelægger heller ikke dine tarme ---det andet er en total syg ide --har du ikke været syg før skal du nok blive det med afførings piller ---du ender med at få diare og ødelægger dine tarme så du ikke kan holde på afføringen---og så kan du rende rundt resten af dit liv --og rent ud sagt skide i bukserne ---er det sjov ---nej omstil din tanke-gang --før det er for sent
Log in eller Registrér for at kommentere.