Sex uden kondom eller p-piller?
Hej Netdoktor, jeg var så dum at være sammen med en som hverken var på p-piller, samt at jeg ikk brugte kondom. Jeg kom op i hende og vil lige vide hvad jeg skal sige hun skal tage, for er selvfølgelig ikke interesseret i at hun bliver gravid.
Mvh
Jakob
Mvh
Jakob
Kommentarer
Hvis din veninde heller ikke ønsker at blive gravid, så er der jo mulighed for fortrydelsespille, men det ved hun vel? Og den skal jo tages ret hurtigt.
Hvis hun skulle være blevet gravid, er I jo begge lige ansvarlige, men det er hende - og kun hende - der kan tage beslutning om en eventuel abort. Det nemlig hendes krop, der bliver udsat for det. Fysisk er det ikke noget særligt stort indgreb, men psykisk kan det være voldsomt belastende.
Når I har været så uforsigtige, er der jo en risiko, og den må I sammen løse på en god og fornuftig måde. Og - da kønssygdomme florerer ret meget, så er det jo også lige en god ide, at få sådan noget checket - især hvis ikke I kender hinanden særlig godt, og på den måde heller ikke ved, hvor den anden har været før.