Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan ikke mere som mor.

Redigeret 30 juni, 2009, 07:04 i Fødselsdepression
Jeg ved ikke hva jeg skal gøre, ved ikke hvem jeg skal snakke med, kan dårlig nok få mig selv til at skrive det her. Men jeg kan ikke klare mere... Jeg har en dejlig søn på 16 måneder, jeg bor sammen med barnets far, men han er tit på druk i weekenden. Jeg føler at min søn vil have det bedre uden mig, jeg synes ikke selv jeg er en god mor. kan slet ikke overskue ham, men jeg elsker ham og vil bare ikke miste ham. Det hele startede med et kejsersnit pga svangerskab forgiftning. tror jeg fik en fødselsdepression bagefter, ville ikke have noget med ham at gøre og tænkte kun på hvordan jeg kunne komme væk fra denne verden. heldigvis var faren der og tog så godt af ham mens vi lå indlagt, i lidt over en uge... jeg fik aldrig snakket med nogen professionelle omkring mine følelser dengang, og tænker at det måske derfor de er på vej tilbage... jeg tæller timer til han skal sove, glæder mig aldrig til weekenderne, for så er vores søn jo hjemme og jeg ved ikke hvordan jeg skal få tiden til at gå... det har lige været påskeferie og før det var han syg i 10 dage. så han har været meget hjemme på det sidste, hvilket jeg mener man bør nyde, men jeg gør ikke.... jeg hader mig selv for det her, for jeg elsker ham og vil se ham vokse op, men kan bare ikke mere, og aner ikke hva jeg skal stille op. tør ikke fortælle familen det, da de slet ikke vil kunne forstå mig( forstår heller ikke mig selv, men kan bare ikke gøre for at jeg har det som jeg har det...) nogen der kan hjælpe ? nogen der har nogle links til sider hvor folk har det sådan her eller hva man skal gøre ???....
et råb om hjælp fra en ulykkelig mor.

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære ulykkelige mor----
    du skal straks kontakte din læge ---fortælle hvordan du har det ----du har en depression det er der ingen tvivl om --og det kan du få gjordt noget ved ----du kan få medicin --men det ville også være godt om du kunne komme til psykolog samtidig og få talt din situation igennem ----kære ven gør det allerede på mandag ---
  • Indstillinger
    Du skal til lægen...du har en fødselsdepression som du selv siger...det sker for mange, og det er ikke noget at skamme sig over...men se at få noget hjælp...ingen kan klare en sådan situation alene...Jeg kender det, at man ikke føler man kan gå til sine venner eller familie, fordi man tror de vil tage afstand fra en...Men kom til lægen...både for din egen og dit barns skyld...og fortæl hvis du kan din kæreste hvordan du har det, så han kan hjælpe dig med at få hjælp...Husk du er ikke alene...
  • Indstillinger
    Ps...du kan skrive til psykiatrifonden deres mail er ps@psykiatrifonden.dk der kan du få rådgivning af professionelle psykologer og psykiatere... Deres hjemmeside hedder psykiatrifonden.dk her kan du sikkert læse om andre med samme symptomer...
  • Indstillinger
    Jeg vil godt lige starte med at sige , jeg ved 100% hvordan du har det .. for jeg har det præsis på samme måde med mit barn .. Jeg har lige været ved læge for en uge siden . Men de sagde det ikke var nogle fødselsdepression eller depression . De sagde det var fordi jeg havde haft en hård barndom .. Men tror bare ikke man altid kan regne med de læger , så jeg har fået en ny tid ved en anden læge .. Men tror os det er der eneste du kan gøre..
Log in eller Registrér for at kommentere.