Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overrevet korsbånd

Redigeret 23 april, 2009, 07:53 i Fod- og knæskader
Hej,

jeg fået konstateret et overrevet korsbånd og skal opereres næste fredag. Jeg har læst lidt frem og tilbage omkring korsbåndskade på nettet og det lyder desværre, som en drøj omgang, men igang igen det skal jeg!

Jeg spiller til daglig fodbold på serie 1 niveau og regner med at vende tilbage når der er gået 9-12 mdr, så håber jeg det nye korsbånd holder.

Nå, men nu til mit problem: Jeg har som sagt læst lidt frem og tilbage og har konstateret man kan få en forsikringssum udbetalt ved en méngrad på over 5% - jeg er så bare i den situation at jeg ikke har en fritids eller ulykkesforsikring. :( mit spørgsmål er så om det kan betale sig at tegne en INDEN operationen, da det vel afhænger af denne om jeg får varige mén?

Eller tager de som udgangspunkt i skadestidspunktet?

Jeg håber i kan hjælpe med ovenstående selvom det muligvis er lidt forkert forum at henvende sig :D

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er desværre ikke muligt at få erstatning når forsikringen ikke var tegnet på tidspunktet for ulykken, hvilket jo er rimelig nok. Har selv været igennem det samme som dig, men satser nu bare på at jeg ikke får nogle mén:-) Er 3 mdr. post-op og det går som det skal...

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.