Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Karpal tunnel syndrom lavt stoftskifte

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte sidst i februar efter at have mærket til en prikken og snurren omkring munden og senere hen i hele kroppen. Jeg var fuldstænding ude af den og troede jeg havde fået MS. Blodprøven viste et TSH på 8,64. Jeg kom i behandling med 50 mikrogram Eltroxin hver anden dag, som efter 14 dage blev sat op til 50 mikrogram hver dag og 14 dage efter igen var mit TSH faldet til 1,4. Jeg går nu og venter på næste blodprøve den 30.

Jeg har fået det meget bedre nu. Har haft mange smerter i nakken og andre led og problemer med det højre øje. Det eneste der nu forstyrrer mig er mine hænder og håndled. Min Neurolog sagde, at det sikkert var Karpal tunnel syndrom, hvilket jeg er helt enig i, når jeg har læst om symtomerne på nettet. Skal til en undersøgelse på hospitalet på onsdag, hvor jeg skal have tjekket nerven med strøm. Glæder mig slet ikke!
Jeg kan mærke at jeg har nedsat kraft i hænderne/fingrene, men har ikke direkte smerter.

Kender nogle af jer andre til Karpal tunnel syndrom, som er kommet af for lavt stoftkifte? Ved I om det evt. kan gå væk af sig selv igen, når man er blevet reguleret (blevet rask!?) igen? Det er jo noget med at håndleddet svulmer op ved for lavt stoftskifte og trykker på nerven der går fra håndleddet og ud i fingrene på nær lillefingeren.

Jeg er på barsel og har lige sagt mit kontorjob op for at starte som dagplejer her 1.maj, så det er lidt noget møg med de håndled :-(

Glæder mig til at høre fra jer

Mange hilsner

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sorensen1970 !

    Jeg er i sammen båd som dig. Jeg har også pådraget mig karpal tunnel syndrom i venstre arm/hånd i forbindelse med for lavt stofskifte.

    Jeg kan desværre ikke fortælle dig om det forsvinder af sig selv, når stofskifte er blevet rigtig reguleret, da lige netop dette har været lidt af en bi-ting for mig, da jeg har haft utrolig mange bivirkninger af Eltroxin at slås med.

    Jeg har droppet Eltroxin (til fordele for Euthyrox) - og er langsomt ved at komme op til overfladen igen. Så nu er det med nedsat kraft i hånd/fingre, ved at være det eneste symptom jeg slås med - og jeg har planer om at tale med min læge om det ved næste besøg.

    Men jeg vil da meget gerne høre fra dig - hvis du har fået noget "brugbart" af vide, når du er blevet undersøgt på hospitalet.

    *Pia
  • Indstillinger
    Se venligst mit indlæg under :Indberetninger har virket!!
    Mange hilsner ellenmarie
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har haft karpal tunnel syndrom, men mener at kunne se en sammenhæng med et højt tsh. Jeg kan dog også fremprovokere det ved at luge haven for ukrudt f.eks., så det må jeg hellere holde mig fra ;o)
    Når mit TSH ligger under 1 mærker jeg ikke noget til det...
    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har igennem flere år, over flere perioder, været ramt af for højt stofskifte. For et år siden blussede det så op igen, min læge sendte mig videre til Herlev sygehus, der tilbød mig radioaktiv jodbehandling, da de mente det vat det eneste rigtige for mig. Det fik jeg så i august sidste år, men med det resultat at jeg fik et bragende lavt stofskifte, suk. Et af de symtomer der meldte sig først, var karpaltunnel syndrom. Kom i behandling med eltroxin, og hænderne fik det hurtigt bedre, og er helt uden de symptomer nu, efter et par måneder.
    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.