Indberetningerne har gavnet!
Lægemiddelstyrelsen skrev i går, at de har fået flere indberetninger om bivirkninger efter ændringen af Eltroxin, og at ændringen kan medføre, at nogen patienter får enten for meget eller for lidt af det aktive stof i tabletterne. De skriver endvidere, at det er vigtigt, at patienterne får checket deres stofskifte ca. 5 uger efter skift til de nye tabletter OG at det er muligt at få lægen til at udskrive en anden tbl., hvis man oplever problemer med ny Eltoxin.
Kommentarer
Her er linket til siden:
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=14939
*Pia
Jeg har fået det meget bedre nu. Har haft mange smerter i nakken og andre led og problemer med det højre øje. Det eneste der nu forstyrrer mig er mine hænder og håndled. Min Neurolog sagde, at det sikkert var Karpal tunnel syndrom, hvilket jeg er helt enig i, når jeg har læst om symtomerne på nettet. Skal til en undersøgelse på hospitalet på onsdag, hvor jeg skal have tjekket nerven med strøm. Glæder mig slet ikke!
Jeg kan mærke at jeg har nedsat kraft i hænderne/fingrene, men har ikke direkte smerter.
Kender nogle af jer andre til Karpal tunnel syndrom, som er kommet af for lavt stoftkifte? Ved I om det evt. kan gå væk af sig selv igen, når man er blevet reguleret (blevet rask!?) igen? Det er jo noget med at håndleddet svulmer op ved for lavt stoftskifte og trykker på nerven der går fra håndleddet og ud i fingrene på nær lillefingeren.
Jeg er på barsel og har lige sagt mit kontorjob op for at starte som dagplejer her 1.maj, så det er lidt noget møg med de håndled :-(
Glæder mig til at høre fra jer
Mange hilsner
Held og lykke med det og dit nye job. KH.ellenmarie
Men jeg er dog ikke helt tilfreds med at Lægemiddelstyrelsen tilskriver dem som værende bivirkninger ved enten for lidt eller for meget indtagelse af ny Eltroxin.
Mine blodprøver lå fint under hele forløbet med ny Eltroxin, og trods det var jeg virkelig invalideret. Vi kunne heller ikke efter 2 dage med gl. Eltroxin ell. Eutirox, få det mærkbart bedre, hvis det skyldes for lidt ell. for meget ny Eltroxin!!!
Vi har jo virkelig haft gener som: Aff. problemer, oppustethed, mavesmerter, kvalme, hovedpine, trykken i halsen, svimmel, koncentrationsbesvær, urolig nattesøvn, øjengener. Kunne ikke være sammen med andre mennesker, forstod ikke hvad de talte om.
Hvis en læge går ind og læser om bivirkningsindberetninger, vil han/hun bare tro, at vi ikke er velreguleret. Det er selvfølgelig heller ikke smart, at de nye Eltroxin ikke kan deles. Mange har jo brug for en kontinuerlig daglig tilførsel. Jeg vil ihvertfald skrive til Lægemiddelstyrelsen, de er gået lidt for "elegant" hen over vores bivirkninger.
Har I oplevet andre bivirkninger, end dem, som jeg har skrevet????
Kærlig hilsen Anemonen
Vi er HELT enige om, at Lægemiddelstyrelsen er sluppet "elegant" hen over en forklaring på bivirkningerne. Jeg syn's heller ikke "den holder"....
Jeg nåede aldrig at blive rigtig reguleret på Eltroxin'erne. Jeg blev mere og mere syg for hver pille jeg fik i munden. Efter ca. 10 uger var jeg nærmest invalid. Så skiftede jeg til Euthyrox - og allerede efter 3-4 dage begyndte det at gå i den rigtige retning. Det passer i hvert fald ikke på Lægemiddelstyrelsen's forklaring.....
MEN...jeg syn's dog, at deres "udmelding" er positiv p.g.a. bemærkningen om, at lægerne har mulighed for at søge om et andet præparat.
Det må unægtelig hjælpe dem, som har talt for døve ører hos deres læger.
*Pia
Men går de så for tæt på GlaxoSmithKline?? Lægemiddelstyrelsen er jo underlagt medicinalfirmaet - og de får jo et "beløb" fra denne.
Dem der ikke ved, at Eutirox findes, hvad gør de?
Kærlig hilsen Anemonen
Jeg har lige skrevet til Lægemiddelstyrelsen, idet jeg/vi ønsker en omformulering af bivirkningsindberetninger.
Det er jo den nye Eltroxin, som har givet os alle disse gener. Det er jo ikke fordi, vi har fået for lidt ell. for meget ny Eltroxin.
Men "sidegevinsten" :-( er også, at når vi har taget gl. Eltroxin/Eutirox i en periode, skal vi hen og ændre dosis. Mit TSH viser sig først nu, at det er faldende. Jeg har taget gl. Eltroxin/Eutirox siden den 16.03.09.
Kærlig hilsen Anemonen
Jeg startede med de nye Eltroxin den 23 dec., engang først i januar begynte jeg at få gener af allergi og nældefeber det kløer helt enormt og jeg er rød stribet ved den minste berøring...der er ikke en dag hvor jeg kan sige mig fri for disse gener, så allergitabletter bliver spist i lange baner.
Har også jeg fået problemer med maven, svien og krampelignede smerter så nu må jeg også tage Nexium.
For det ikke skal være løgn har jeg fået problemer med slimhinderne i underlivet...dette begynte alt sammen, engang først i januar mdr. 09. for ikke at glemme at jeg også er blevet hæs i perioder, mister simpelthen stemmen.
Nu her på det sidste er jeg begynt at hæve mine ben er blevet tykke som hos en elefant + jeg kan mærke det i resten af kroppen også.
Skal lige sige da jeg for nogle år tilbage da jeg startede med eltroxin fik gener, med allergi og nældefeber, det varede i flere år, har haft det godt i ca. 1½år, men nu er den så gal igen :-((((
Dette bare så i kan se at der også er andre bivirkninger.
Skal til min egen læge på fredag.
høres ved.
vh
Diva