Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knude i nakken og smerter

Redigeret 18 april, 2009, 11:59 i Åben debat om smerter
hej, ville høre jer om, i ved noget om, hvor lang tid man må have en knude, som gør ondt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    det kommer jo an på hvad det er for en knude ----er det muskel knuder --for de gør meget ondt og kan maseres væk --så intet farligt i det ----men du skal få din læge til at se på dig --så han kan vurdere om der er noget farligt ved den knude
    den bedste medicin er at få konstanteret hvad det er ----

    jeg lider selv meget af spændings knuder i nakke og skuldre ---det får jeg især når jeg sidder for meget ved computeren---jeg går tit og fåt masasce for det---
  • Indstillinger
    Hvis du er helt sikker på, det handler om disse infiltrationer, som de fleste af os døjer med, så må du vel have dem lige så længe, du har lyst, men du skal naturligvis være helt sikker på, at det er det og ikke en egentlig knude, som skal undersøges ved lægen.

    Massage er en udmærket ting, men det er jo kun symptombehandling - lige så snart du holder op med massagen, så begynder sådanne infiltrationer at danne sig igen, fordi man fortsætter med den forkerte arbejdsstilling.

    Hvis man vil af med det, så skal man være meget opmærksom på rette arbejdstillinger, og så er det en rigtig god ting at lave nogle målrettede øvelser hver eneste dag, og altså ikke kun, når det gør ondt.
Log in eller Registrér for at kommentere.