Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

onani

Redigeret 21 april, 2009, 07:49 i Kvindelige sexproblemer
Hej med jer...

Håber nogen kan hjælpe med gode råd, eller kender til lignende problem....

Jeg er en pige midt i 30érne, som efterhånden for sværere og sværere ved at få orgasme ved onani. Det er den eneste måde jeg kan komme på.... og bruger derfor også onani sammen med min kæreste. Problemet er bare at jeg er blevet mindre og mindre følsom.... hvilket jeg ikke altid har været. Førhen kunne jeg godt komme, ved oralsex.... det kan jeg slet ikke mere.... det har jeg ikke kunnet i mange år :(
Jeg tænker, om jeg måske har været for hårdhændet og derved mistet noget af følsomheden i klitoris.... kan man mon få den tilbage?

Hilsen en bekymret mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Det sker for mange kvinder i 30'erne og er helt amindeligt. Jeg kan godt forstå hvis det er svært at drøfte med venner eller kæreste, men følsomheden kan genvindes ved at smøre med dagligt Tigerbalsam, da det løsner og får musklerne til at slappe af.

    Også hvis der holdes en pause med sex kan både lyst og følsomhed genvindes. Dette ses i mellemøsten hvor de går i cølibat, altså ikke har noget at gøre med sex i en måneds tid. Dette er selvfølgelig en langsommere proces end med Tigerbalsam.

    Det der sker er at huden bliver fornyet hele tiden, men hvis der ofte slides på huden fornyes den ikke da de nye hudceller bliver skrabet af. Det Tigerbalsam gør, er at det foryngrer huden og dermed genvindes følsomheden.

    Hilsen John.
  • Indstillinger
    Tigerbalsam på kønsdelene? Du må være sindssyg. Det vil svig ind i h... Medmindre man da er totalt følelsesløs.
  • Indstillinger
    Ja, det er sådan set også min mening, men DoktorJohn, - som jeg i øvrigt ikke er helt sikker på har været i nærheden af en lægestudie, men synonymet kan desværre få nogen til at tro det - har jeg set i et andet indlæg sværger øjensynligt dybt og inderligt til tigerbalsam som løsning for en hver lidelse.

    Og hvem ved? Det kan da være løsningen på alle onder.

    Dog - vil jeg sige, at jeg faktisk har prøvet tigerbalsam en gang på klitoris, og jeg skal da lige love for, den blev følsom. For mig blev det simpelt hen for meget, men jeg kan egentlig godt forstille mig at nogen kan finde det dybt ophidsende, hvorfor forslaget i dette tilfælde muligvis kan være et forsøg værd. Jeg vil dog foreslå, at man lige har en klud og noget lunt vand i nærheden, så man hurtigt kan vaske det af igen, hvis det bliver for voldsomt.
  • Indstillinger
    hmm.... tigerbalsam.... øhh..... tjaaa... måske....

    Men nu vil jeg lige sige, at det har ikke noget med min alder at gøre. jeg har haft det sådan i mange år.... Jeg var vel i starten af 20érne, da jeg kunne få orgasme ved oralsex såå......

    Måske sidder det ligeså meget i ens hovedet? Måske er det både psykisk og fysisk?? Jeg ved det ikke.... har prøvet at finde flere forklaringer, men mangler en løsning. Ved ikke helt med det tigerbalsam.... tænker næsten det kunne gøre ondt værre? Og det så efterhånden kun kunne fungere ved det..... hvis det vel og mærke er noget der virker..... det må da svide som bare fan.....
  • Indstillinger
    Nogen har lettere ved det end andre. Dog vil jeg mene at skrønerne med den ene orgasme efter den anden i timevis, netop er skrøner.

    Jeg har aldrig fået noget ud af det første gang jeg har haft sex med en fyr, for mig skulle der lige være tryghed og følelser med, så jeg tror du har meget ret i, at det er det mellem ørerne, der giver den største nydelse. Så det der med at gå i byen og finde en til et engangsknald har aldrig været mig.

    Med min nuværende mand gik der faktisk flere måneder før jeg var i stand til at slippe "kontrollen", og slappe ordentlig af.

    Men - måske skulle du prøve at lære at slappe rigtigt af og hengive dig. Til det vil jeg faktisk foreslå, at du kontaktede en sexolog, der måske kan hjælpe dig. Måske du skulle ringe op til en, kort forelægge dit problem og så spørge, om det måske var noget man kunne hjælpe dig med. Hvis man siger nej, så er det da et oplagt sted at spørge, hvor du så skal henvende dig. Du slipper på den måde at skulle betale for en række konsultationer til en, der ikke kan hjælpe dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.